کد خبر: سلامت-یاران-به-هیچ-وجهه-کار-درمانی-انجا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت‌یاران تحت نظر دفتر پرستاری در بیمارستان‌ها تعیین خدمت می‌شوند، گفت: فعالیت این افراد در دو بخش کمک به بیمار و همراهانش و ایجاد سرمایه اجتماعی است.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  خبرگزاری سلامت، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح رسمی طرح سلامت‌یار که همراه با گرامیداشت هفته هلال احمر در بیمارستان رسول اکرم(ص) برگزار شد، گفت:‌ هلال احمر یکی از مهمترین و زیباترین ارگان‌هایی بوده که با توده‌های مردم ارتباط دارد و این جمعیت در طول تاریخ مورد اعتماد مردم بوده است.

وی هلال احمر را جمعیتی خوشنام و مورد وثوق مردم دانست و خاطرنشان کرد:  بسیاری از مراکز درمانی کشور وقف هلال احمر است.

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح سلامت‌یار گفت : به صراحت می‌گویم که سلامت‌یاران به هیچ وجه کار پرستاری و درمان نمی‌کنند و این افراد اقدامات متعددی را انجام داده که برای بیماران انجام نمی‌شود.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی پرستاران و بهیاران را در این زمینه وسوسه می‌کنند، گفت: همه می‌دانند بیش از آنکه پرستار و بهیار داریم، به همین تعداد و بیشتر به آنها نیازمندیم.

هاشمی با بیان اینکه سلامت‌یاران تحت نظر دفتر پرستاری در بیمارستان‌ها تعیین خدمت می‌شوند، گفت: فعالیت این افراد در دو بخش کمک به بیمار و همراهانش و ایجاد سرمایه اجتماعی است.

وی ضمن انتقاد از رقابت‌های بی‌حاصل در جامعه گفت: این رقابت‌ها در صنف ما نیز انجام می‌گیرد که ناشی از منفعت‌طلبی بوده، ولی با وجود این شرایط افرادی همچون سلامت‌یاران از استراحت، تفریح و کار خود برای خدمت به مردم استفاده می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همانند بدآموزی در محیط کار، دانشگاه و خانواده است، بیان کرد: برعکس این مسئله نیز می‌تواند محقق شود و خانواده فرزندی را آموزش دهد که سرنوشت ملت را تغییر دهد.
کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha