کد خبر: سرپرست-سازمان-حج-و-زيارتبيش-از-يك-ميليو
۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳

سرپرست سازمان حج و زيارت در كنگره مسئولان وزارت ارشاد اعلام كرد: تلاش كرديم محكوميت ٢ مامور خاطي و مسئوليت پذيري در قبال موضوع منا را در قرارداد با دولت عربستان بگنجانيم.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد محمدي، معاون وزير و سرپرست سازمان حج و زيارت در كنگره مسئولان وزارت ارشاد عنوان كرد: تعداد يك ميليون و ٣٤٣ هزار و ٥١٥ نفر در انتظار حج تمتع هستند.

وي تلاش براي اخذ سهميه ٨٠ هزار نفري كه در سال ٩٤، ٦٠ هزار نفر بود را از اقدامات اين سازمان برشمرد و گفت: توجه جدي به بخش خصوصي در حوزه حج و زيارت و واسپاري بخشي از كار به دفاتر زيارتي، حضور جدي دفاتر زيارتي در امر اعزام از طريق شركت‌هاي مركزي، افزايش اعزام زائر به عتبات، توسعه و ترويج اسلام، توجه بيشتر مردم به عتبات بعد از تعليق عمره، از جمله سياست هاي سازمان حج و زيارت است.

محمدي افزود: اعزام هاي استاني منطبق با ذائقه هاي هر استان، ايجاد بسته هاي متنوع ٧ روزه، ٢٠ روزه و ... افزايش خدمات بهداشتي، ايمني، بيمه، ايجاد بسته هاي ويژه براي مراكز دولتي و خصوصي، همكاري با بانك‌ها، افزايش رضايتمندي زائرين، تسهيل فرايند ثبت نام از طريق سايت هاي فاخر، سماح، عتبات، ثبت نام الكترونيكي و بدون نياز به مراجعه حضوري، كاهش هزينه ها، نظارت مستمر، توسعه زيرساخت هاي خدمات زيارتي شامل ترغيب سرمايه گذاران ايراني در عراق، الگوسازي مناسب در ايجاد مراكز اقامتي منطبق با ذائقه ايراني، ايجاد رقابت در سرمايه داران عراقي براي تاسيس اماكن اقامتي مطلوب از جمله فعاليت هاي سازمان حج و زارت است.

وي به مذاكرات انجام شده درباره مراسم حج ٩٦ نيز اشاره كرد و گفت: از نكات برجسته در اين مذاكرات رفتار توام با احترام و سعه صدر در شنيدن مواضع و انتقادات بود.

سرپرست سازمان حج و زيارت ادامه داد: مذاكرات ما منجر به اين شد كه ٢ روز بعد نامه اي دريافت كرديم كه در آن ٦٥ درصد تقاضاهاي مارا پاسخ گفته بودند.

محمدي تاكيد كرد: تلاش كرديم تا محكوميت ٢ مامور خاطي و مسئوليت پذيري در قبال موضوع منا را نيز در قرارداد بگنجانيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha