کد خبر: سرمایه‌گذاری-در-عرصه-سلامت-اشتغالزای
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیازهای کشور در عرصه سلامت را تامین می‌کند، گفت: سرمایه‌گذاری در عرصه سلامت اشتغالزایی را در کشور به همراه دارد.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه اولین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در عرصه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه سلامت بسیاری از نیازهای کشور  تامین می‌شود هرچند عمده این نیازها در زمینه زیرساخت‌هاست که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هزینه‌ها را کاهش داده است، خاطرنشان کرد: عدالت در ساخت بیمارستان‌ها رعایت نشده و خیلی از آنها مربوط به 50 سال قبل هستند بنابراین باید بیمارستان‌های متعددی بسازیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: برای برخی بیماری‌های خاص مثل بیماران کلیوی حضور بخش خصوصی می‌تواند دسترسی مردم را ساده‌تر و گسترده‌تر کند.

وزیر بهداشت سرمایه‌گذاری در این حوزه را به معنای خصوصی‌سازی خدمات سلامت ندانست و تصریح کرد:  سرمایه‌گذاری  در این عرصه به معنی ایجاد اشتغالزایی در کشور است که ما امیدواریم با همین نرخ و تعرفه، مردم بتوانند در بیمارستان‌های مجهزتر خدمات بهتر و احترام بیشتری را دریافت کنند.

قاضی زاده هاشمی حفظ پروژه‌ها در مرحله اول محدود دانست و اظهارداشت:  باید ببینیم چه تعداد سرمایه‌گذار می‌توانیم جذب کنیم و باید فرصت‌ها و پروژه‌ها تعریف کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌ها پیوست اجتماعی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در کنار ساخت تجهیز هم وجود دارد اما بهره‌برداری در کشور فقط توسط ایرانیان صورت می‌گیرد و و سرمایه‌گذاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم پیش بینی و تعریف شده است.

وزیر بهداشت و درمان در پایان در پاسخ به خبر استعفای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بنده چیزی را تایید نمی‌کنم و نمی‌توانم در این رابطه اطلاعی بدهم.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha