کد خبر: سردارمومني-نقش-موثر-آگاهی-بخشی-عمومی-د
۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی محور پیشبرد ماموریت های ناجا است، گفت: آگاهی بخشی عمومی و استفاده از ظرفیت پلیس فتا و معاونت اجتماعی ناجا در این راستا نقش موثر دارد.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار" اسکندر مومنی" در گردهمایی فرماندهان، معاونان و روسای پلیس های تخصصی ناجا با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س)، اظهار کرد: به لطف الهی و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حوزه قدرت ، منافع ملی و عمق استراتژیک کشور ما افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اگر روزگاری امنیت ما در مرزهای فیزیکی خلاصه می شد اما امروز هزاران کیلومتر و فراتر از مرزهای کشور گسترش پیدا کرده، در واقع حوزه منافع و قدرت ملی و نیز عمق استراتژی ما افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: امروز در هزاران کیلومتر خارج از مرزهای کشور با دشمنان در حال مبارزه هستیم و این به معنای افزایش قدرت ملی ، عمق استراتژیک، اعتبار و نقش بین المللی کشور ما است.

سردار مومنی به پیروزی های اخیر در سوریه و عراق اشاره و بیان کرد: استکبار جهانی؛ آمریکا، صهیونیسم ، عربستان و هم پیمانانش نتوانستند در این مناطق به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: تهدیدات در حال افزایش است و متناسب با آن نیز باید آمادگی ما ارتقاء یابد؛ هوشیاری در همه مقاطع زمانی لازمه کار است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تأمین امنیت عمومی و همچنین امنیت از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها بر عهده نیروی انتظامی است، افزود: در راستای پیشبرد اهداف، " اشراف اطلاعاتی" و "هوشیاری" از الزامات است.

وی تصریح کرد: مبارزه با سرقت، قاچاق، مواد مخدر و ... بخشی از مأموریت های اولویت دار ناجا در سال جاری بود که به جد دنبال شد؛ هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم اما خوشبختانه در هر سه حوزه با افزایش کشفیات مواجه شده ایم.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه کاهش تخلفات و جرایم با برنامه ریزی و انجام اقدامات مستمر و پیگیرانه قابل تحقق است، تصریح کرد: در راستای انجام وظایف علیرغم افزایش مأموریت ها میزان شهداء و مجروحان نسبت به سال گذشته کمتر شده که این نتیجه تمرکز بر آموزش است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مأموریت هایی چون راهپیمایی بزرگ اربعین، دهه فجر و ... را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم مأموریت های آتی و پیش رو چون چهارشنبه آخرسال، ایام نوروز و انتخابات را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم؛ برگزاری انتخاباتی امن از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

وی به اهمیت مبارزه باقاچاق به عنوان یکی از اولویت های اصلی ناجا اشاره و بیان کرد: مبارزه با پدیده قاچاق همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده ناجا بوده است، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته میزان کشفیات قاچاق به طور میانگین رشد 40 درصدی داشته است؛ تداوم مبارزه با فرایند قاچاق نیازمند هماهنگی همه پلیس های تخصصی است.

این مقام عالی انتظامی کنترل و نظارت بر مبادی ورودی کالا را حائز اهمیت دانست و گفت: تمرکز و شناسایی باندها و شبکه های کلان قاچاق از اولویت های اصلی است، در فرایند مبارزه با قاچاق باید از تجهیزات نوین و هوشمند بهره برد.

وی تأکید کرد: آنچه که در فرایند مبارزه با پدیده قاچاق دراولویت است مطابق فرموده مقام معظم رهبری "امحاء و معدوم سازی" کالای قاچاق است.

سردار مومنی اشاره کرد: برخی از کولبرها برای ارتزاق اقدام به ورود برخی کالاها می کنند که مطابق فرموده حضرت آقا نباید تمرکز ما بر این طیف باشد، اما گروهی به صورت سازمان یافته و با سوء استفاده از کولبرها اقدام به فعالیت های مجرمانه می کنند که در کنار تمرکز بر باندهای قاچاق باید اقدامات این طیف نیز رصد و برخورد شود.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت فضای مجازی و توسعه استفاده از این بستر، عنوان کرد: ضمن بهره وری مطلوب از فرصت های فضای سایبری، باید تهدیدات و آسیب های این فضا را نیز شناسایی و رصد کرد.

وی بر مدیریت فضای مجازی تأکید و بیان کرد: اشراف و تسلط بر فضای مجازی از نیازهای امروز جامعه است، امروز پلیس باید دانش و تسلط خود را بر فضای مجازی ارتقاء دهد؛ تقویت پلیس فضای فتا از الزامات است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه آگاهی بخشی عمومی در کاهش آسیب های فضای مجازی موثراست، گفت: با استفاده از ظرفیت معاونت اجتماعی و همچنین امکانات رسانه ای و تبلیغاتی می توان در بهره مندی از فضای سایبری فرهنگ سازی کرد.

سردار مومنی برخورد با مصادیق مشهود جرم را نیز چون بدحجابی، دوردورکردن و ... را نیز از ضروریات دانست و افزود: باید اجرای طرح های امنیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: برای جمع آوری معتادان متجاهر لازم است که زیرساخت هایی ایجاد شود و دستگاه های مسئول نیز در این راستا ورود پیدا کنند؛ چرا که همچنان مبارزه با مواد مخدر به عنوان مأموریت مستمر ناجا دنبال می شود.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، خاطر نشان کرد: آموزش به عنوان اولویت ثابت نیروی انتظامی محسوب می شود، آموزش در بهبود وضعیت مهارتی کارکنان تأثیر بسزایی داشته است، در کنار ارتقاء دانش کارکنان باید به تقویت مهارت ها نیز توجه داشت.

این مقام عالی انتظامی افزود: طرح نوروزی 96 از برنامه های پیش رو است، باید سعی کنیم نوروزی توأم با آرامش برای هموطنانمان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس بزرگترین سرمایه ما است، افزود: باید سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد عمومی مردم به ناجا را تقویت کنیم و بهره مندی از مأموریت هایی چون طرح نوروزی در این راستا کارگشا است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در آغازین ماه های سال جدید، برگزاری انتخابات را پیش رو داریم ، باید سعی کنیم انتخابات در سایه امنیت و آرامش و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: انتخاب، سمبل کارآمدی نظام است، بنابراین آمادگی ناجا چون همیشه در برگزاری انتخابات موثر است.

سردار مومنی در خاتمه گفت: به لطف الهی و با برنامه ریزی دقیق و تکیه بر ظرفیت های سازمانی باید همه مأموریت ها را به نحو شایسته به سرانجام برسانیم.#

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha