کد خبر: سردارساجدي-نيادستگيري-1200-مجرم-فضاي-مجا
۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

رئيس پليس پايتخت، ضمن اشاره به اقدامات و عملکرد پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، طي مدت هشت ماه ابتدايي سال 95 به دستگيري يک هزار و 200 مجرم فضاي مجازي در شهر تهران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار " ساجدي نيا " با توجه به بررسي هاي صورت گرفته در خصوص وقوع جرايم رايانه اي از جمله، برداشت هاي غير مجاز اينترنتي از حساب افراد، کلاهبرداري، تخريب داده هاي شخصي، نقض حريم خصوصي شهروندان، مزاحمت ها و اخاذي هاي اينترنتي، گفت : در تحقيقات انجام شده مشخص شد که اين قبيل جرايم از ابتداي سال جاري تا کنون نسبت به سال قبل رشدي نداشته است.

وي با اشاره به کشف بيش از 77درصد از پرونده هاي تشکيل شده در پليس فتا پايتخت اظهار داشت: 986متهم مرد و 298 متهم زن در رابطه با پرونده هايي که از سوي شکات در خصوص مسائل اقتصادي ،اخلاقي و اجتماعي تشکيل شده در هشت ماه نخست سال جاري از سوي ماموران پليس فتا تهران بزرگ شناسايي و دستگير شده اند.

رئيس پليس پايتخت، در خصوص جرايم ارتکابي اين متهمان تصريح کرد:" تحريف اطلاعات،انتشار صوت و فيلم هاي مستهجن، انتشار فيلم و تصاوير خصوصي افراد، نشر اکاذيب، تهديد و اخاذي و مزاحمت هاي اينترنتي، هک سيستم هاي رايانه اي، فروش کالاهاي غيرمجاز، سايت هاي خلاف عفت عمومي و همسر يابي غير مجاز، برداشت غير قانوني از حساب مالي افراد، کلاهبرداري، فيشينگ و... از جمله جرايمي هستند که در اين مدت پليس فتاي پايتخت با آن برخورد کرده است.

وي در اين رابطه افزود: طي هشت ماه نخست سال جاري 871 پرونده در خصوص جرايم اقتصادي که در فضاي مجازي رخ داده تشکيل شده که با تلاش مهندسان پليس فتا تهران بزرگ ، 746 پرونده کشف و 247 متهم مرد و 75 متهم زن که از اين طريق اقدام به برداشت غير مجار اينترنتي از حساب کاربران مي کردند، دستگير شدند.

اين مقام ارشد انتظامي در بخشي از سخنان خود به جرايمي که از طريق شبکه هاي اجتماعي در فضاي مجازي روي مي دهد اشاره و تصريح کرد: نرم افزارهايي همچون، تانگو، اينستاگرام، تلگرام و ... که کاربران اطلاعات شخصي و تصاوير خود را بر روي صفحه هاي آن قرار مي دهند، فضايي را در اختيار هکرها و سارقان اينترنتي قرار مي دهد تا با سوء استفاده از اين اطلاعات به حريم خصوصي افراد نفوذ کرده و از اين اطلاعات بهره برداري نادرست کنند.

سردار ساجدي نيا، در پايان با اشاره به تهديدات و آسيب هاي موجود در فضاي مجازي به خصوص برخي از شبکه هاي اجتماعي خاطر نشان کرد: فضاي مجازي دنيايي بسيار گسترده با پيچيدگي هايي بسياري است که کاربران آموزش نديده را به سهولت دچار گرفتاري و دردسر مي کند و استفاده و بهره برداري از اين مقوله مستلزم آموزش و فرهنگ سازي است چرا که تکنولوژي هاي نوين در عصر حاضر به دليل جذابيت هاي خاص خود باعث جذب مخاطب بسيار شده و اگر کاربر هدف مشخصي نداشته باشد چه بسا که در دام انحراف و سوءاستفاده افراد فرصت طلب قرار گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha