کد خبر: سرداراشتریدانش-محوري-و-حرفه-اي-شدن-مبن
۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۰

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه دانش محوري و حرفه اي شدن مبناي مأموريت هاي ناجا است، گفت: به کارگيري "شبيه سازها " در ارتقاء مهارت هاي علمي کارکنان نقش موثري دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه خبري پليس، سردار "حسين اشتري" در دهمين همايش سراسري و اولين همايش مجازي (ويدئو کنفرانس) تربيت و آموزش ناجا ضمن تقدير از دست اندرکاران و با اشاره به اتخاذ شيوه نوين در برگزاري اين همايش اظهار کرد: برگزاري همايش مجازي، ويدئو کنفرانسي يک ابتکار و نوآوري از سوي معاونت تربيت و آموزش است که اميدواريم اثربخشي لازم را داشته باشد.

وي با بيان اينکه اتخاذ روش هاي نوين نيازمند ارزيابي دقيق و اثرگذاري آن است، افزود: آموزش از اولويت هاي نيروي انتظامي در سال 94 و 95 اعلام شد و سال گذشته با راه اندازي قرارگاه جهادي "آموزش و تربيت " اقدامات خوبي در راستاي ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان صورت گرفت.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش اثرگذار آموزش در کسب موفقيت هاي سازماني بيان کرد: عليرغم افزايش 25 درصدي مأموريت ها ميزان خسارات و شهداي ناجا در سال 94 نسبت به سال 93، 48 درصد کاهش داشت.

وي ادامه داد: آموزش در ميزان رضايت مندي شهروندان نيز تأثيرمستقيمي دارد به طوري که با تمرکز بر آموزش، استانداردسازي و تعالي رفتار کارکنان رضايت مردم از عملکرد ناجا ارتقاء يافته است.

سردار اشتري تأکيد کرد: آموزش بايد مستمر، پويا و به روز باشد و نمي توان آموزش را براي مقطع خاصي در نظر گرفت.

وي بر لزوم تشکيل کارگروه تجميع دانش و تجربه کارکنان تأکيد و بيان کرد: استفاده از مهارت و تجربه پيشکسوتان نيز در پيشبرد اهداف موثر است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور مطالعه تطبيقي و بهره مندي از تجربه کشورهاي ديگر در عرصه انتظامي را نيز موثر دانست و گفت: دانش و تجربه سرمايه جهاني است و لازم است از اين سرمايه جهاني مطابق معيارهاي اسلامي و اصول نظام بهره ببريم.

وي گفت: امروز پليس ايران افتخار دارد در سطح منطقه به عنوان الگو معرفي شود و در مباحث آموزشي و انتقال تجربيات با ديگر کشورها دائما در تعامل دو سويه هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: دانش محوري و حرفه اي شدن مبناي مأموريت هاي نيروي انتظامي است و بايد از ظرفيت و امکانات موجود در کنار تخصص گرايي مطلوب ترين بهره را ببريم. هر رده اي به فراخور نياز بايد کارکنان حرفه اي و متخصص تربيت کند.

وي اضافه کرد: حرفه اي بودن، چابکي، معتقد، متعهد و انقلابي بودن از شاخصه هاي پليس ايران است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور تأکيد کرد: همزمان با اجراي مأموريت ها بايد نظر مردم را بر نحوه عملکرد ارزيابي و بررسي کنيم چرا که رضايت مردم در کسب نتيجه مطلوب بسيار موثر است. خدمت به مردم و اظهار رضايت شهروندان مهم ترين هدف ماست.

وي عنوان کرد: اعتماد مردم به ناجا را يک سرمايه بزرگ مي دانيم و بايد سعي کنيم اين سرمايه را تقويت کنيم.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به بکارگيري شبيه سازها (سيميلاتورها) گفت: بکارگيري شبيه سازها ضمن ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان در تحقق اقتصاد مقاومتي و کاهش هزينه ها تأثيرگذار است.

سردار اشتري با بيان اينکه 10 هزار پايگاه انتظامي ثابت در کشور داريم، افزود: بکارگيري شبيه سازها در بسترسازي تقويت آموزش بسيار کارآمد است.

وي در ادامه بر لزوم آموزش خانواده کارکنان نيز تأکيد و مطرح کرد: تحقق آموزش در خانواده کارکنان باعث مي شود ، خانواده ها با مأموريت ها بيشتر آشنا شوند و در مسير پيشبرد اهداف همراه باشند.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه بالاترين سرمايه ناجا نيروي انساني است، گفت: هر چند اهميت تجهيزات بر کسي پوشيده نيست اما بکارگيري نيروي انساني متعهد و متخصص و صيانت از اين نيرو نيز مهم است.

وي گفت: به دنبال اين هستيم با عملکرد مطلوب بيش از گذشته رضايت مندي خداوند ، مقام معظم رهبري و مردم را کسب کنيم. هدف ما خدمت به شهروندان است و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نمي کنيم.

گفتني است، با حضور فرمانده ناجا از تمبر و لوگوي اختصاصي معاونت آموزش و تربيت ناجا رونمايي و از برترين هاي اين حوزه تقدير شد.

در اين مراسم سردار "محمد شرفي" رئيس پليس پيشگيري ناجا و سردار "احمدعلي گودرزي" فرمانده انتظامي فارس به جهت تلاش در راستاي پيشبرد اهداف و ارتقاء توان آموزشي به عنوان نمونه معرفي شدند. #

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha