کد خبر: ساکشن-برای-افراد-چاق-مناسب-نیست
۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴

عضو هیأت رییسه انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: انجام ساکشن برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 28 تا 30 است مناسب نیست.

 

دکتر عزت الله تبریزیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارداشت: ساکشن در چاقی های موضعی کاربرد دارد، قوام پوست بعد از انجام ساکشن باید توانایی جمع شدن داشته باشد؛ گاهی از اوقات افراد با وزن مناسب هم مراجعه می کنند اما قوام و حالت پوست آنها برای ساکشن مناسب نیست.

وی ادامه داد: پوست برخی از افراد پس از انجام ساکشن شل خواهد شد بنابراین این افراد کاندیدای مناسبی برای انجام ساکشن نیستند.بنابراین ساکشن برای افراد دارای وزن ایده آل مناسب است به گونه ای که در جاهای کوچکی از بدنشان چربی های موضعی دارند که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود.

تبریزیان تأکید کرد: افرادی که تمایل به انجام ساکشن دارند نباید مسائل جانبی و انعقادی و بیماری های زمینه ای داشته باشند.

 

ساکشن توسط متخصصین امر انجام شود

این فوق تخصص جراحی پلاستیک تصریح کرد: متأسفانه تمام افرادی که در حیطه ساکشن مشغول به فعالیت اند متخصص این رشته نیستند که با روش های غیراصولی عوارض بسیار زیادی برای بیمار ایجاد می کنند بنابراین در انجام ساکشن تبحر پزشک بر همه چیز ارجح است.

 

آمبولی چربی خیلی شایع نیست

وی با بیان این‌که احتمال مرگ و میر در انجام ساکشن خیلی اندک است، اذعان داشت: در ساکشن آمبولی چربی که مردم از آن به شدت می ترسند خیلی شایع نیست.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha