کد خبر: سازمان-تامین-اجتماعی-با-چالش‌های-حیثی
۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تغییر 8 مدیرعامل در طول 8 سال در سازمان تامین اجتماعی که یک نهاد حاکمیتی است، کفایت می‌کند که نشان دهد دولت‌های قبل چه نوع نگاهی به سازمان تامین اجتماعی داشتند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سیدتقی نوربخش در آیین افتتاح ساختمان مشترک اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان، گفت: با وجود همه مشکلات، دولت خدمتگذار با برنامه‌ریزی صحیح، موجب شد تا در کشور خللی ایجاد نشود و هم تورم مهار شد و هم با مذاکراتی که در تاریخ ایران بی بدیل بود، تحریم‌ها لغو‌ شد.

وی پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه را نتیجه ایستادگی و مقاومت دلیرانه ایرانیان دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی به فعالیت‌های خود ادامه داد و در کنار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایستاد.

نوربخش با بیان این‌که در شرایط فعلی در سازمان تامین اجتماعی کارهای بزرگی انجام می‌شود، گفت:‌ در حال حاضر ٥٠ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و همچنین تمام زوایای زندگی حدود ٥ میلیون نفر بازنشستگان و خانواده آنان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی است و خدمات مختلفی به آنان ارایه می‌شود.

 وی با بیان این‌که در سال ٩٥ ماهیانه رقم ٥ هزار میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: همچنین ٣ هزار میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان مستمری ماهیانه پرداخت می‌شود که تقریبا معادل هزینه‌ای است که در هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود؛ ٢١٠ میلیارد تومان نیز در سه ماهه نخست امسال جهت بیمه بیکاری پرداخت شده است.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ به اندازه یک‌سوم بودجه عمومی در سازمان تامین اجتماعی جهت تجهیز و تعهدات هزینه می‌شود و این در حالی است که این سازمان به بودجه عمومی کشور متکی نیست.

 وی اظهار داشت:‌ بزرگترین هدف سازمان تامین اجتماعی، تولید امنیت اجتماعی است که مهم‌ترین وظیفه است و اگر در گذشته نقدی وجود داشت در خصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی در تولید امنیت اجتماعی بود.

نوربخش ادامه داد:‌ تغییر ٨ مدیرعامل در طول ٨ سال در سازمان تامین اجتماعی که یک نهاد حاکمیتی است، کفایت می‌کند که نشان دهد دولت‌های قبل چه نوع نگاهی به این سازمان داشتند.

 وی عنوان کرد: ‌شاهد بودیم در سازمانی که وظیفه آن تامین امنیت اجتماعی و ارایه خدمات به مردم است، چه تغییرات و فعل و انفعالاتی رخ داد و از یاد نمی‌بریم که یک‌شنبه سیاه در این سازمان رخ داد.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون و پس از آن شرایط، هم سازمان باثبات است و هم مسئولان آن پاک‌دست هستند و در مجموعه سازمان‌های قانون‌مند کشور تعریف شده است؛ سازمان تامین اجتماعی با چالش‌های حیثیتی روبه‌رو بود ولی در سال گذشته دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی را به همراه ٦٢ سازمان دیگر به عنوان سازمان‌های قانون‌مند تعریف کرده است.

 وی ادامه داد: از یادمان نرود که حدود نیمی از شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی و به عبارت دیگر ١٣٨ شرکت با یکی از متهمان که پرونده قضایی آن در جریان است، در تعامل بودند و به لطف خدا این معامله که در قالب یک تفاهم‌نامه بود و این تفاهم‌نامه از لحاظ حقوقی هم مشکل داشت و چک و پول در آن تعیین شده بود، به انجام نرسید.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ‌در سازمانی که چنین شرایطی در آن حاکم بود، در حال حاضر ‌تمام کارها در این سازمان بر مدار قانون انجام می‌شود و تمام بنگاه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با منطق صحیح و به دور از لابی‌گری‌هایی که متاسفانه در گذشته بسیار با آن درگیر بودند، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که سیاست سازمان تامین اجتماعی گسترش عدالت در ارایه خدمات است، عنوان کرد:‌ در هفته تامین اجتماعی ٤٠ پروژه را افتتاح یا آغاز کرده‌ایم؛ سیاست ما مبتنی بر گسترش عدالت در ارایه خدمات اجتماعی و اقتصادی است و این پروژه‌ها در مناطق محروم مختلف کشور هستند.

 نوربخش با بیان این‌که خوزستان با توجه به محرومیت‌های تاریخی بسیار، نیازمند تلاش مضاعف سازمان تامین اجتماعی است،  ادامه داد: ‌افتخار داریم که در این دولت، پروژه‌هایی که سال‌ها در مناطق محروم متوقف بود را در اسرع وقت افتتاح کنیم.

 وی گفت:‌ در خصوص ارایه خدمات در سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی اقدامات بسیاری انجام شده است؛ پس از تلاش‌های دو ساله از هفته آینده دفترچه‌های قدیمی تامین اجتماعی حذف و کارت الکترونیکی جایگزین به صورت آزمایشی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل تامین اجتماعی از روز سه شنبه وارد خوزستان شد و سی تی اسکن بیمارستان ١٧ شهریور آبادان را بهره برداری کرد و امروز نیز به مناسبت هفته تامین اجتماعی، ساختمان جدید اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان با ١٩ هزار و ٦١٢ متر مربع عرصه و هفت هزار و ٩٠٠ متر مربع اعیان راه اندازی شد.

دکتر نوربخش و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی همچنین در ادامه سفر به استان خوزستان از بیمارستان ٩٦ تخت خوابی امیرکبیر اهواز بازدید کردند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد: در دو ماه آینده، طرح بیمارستان امیر کبیر اهواز به بهره برداری برسد تا سطح خدمات را در این استان کامل کنیم.

دکتر نوربخش همچنین با حضور در منزل شهید مرتضی اورک، از کارکنان شهید درمان تأمین اجتماعی خوزستان، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه دیدار با خانواده شهدا افتخار و رسیدگی به مشکلات آنان وظیفه ما است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی مفتخر است که ٦١ نفر از همکاران این سازمان در مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین در دوران پرافتخار ٨ سال دفاع مقدس به فیض شهادت رسیده‌اند و در حال حاضر تمامی مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی، شهدای بزرگوار سازمان را الگو و اسوه خود قرار داده‌اند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha