کد خبر: سازمان-امور-استخدامی-مجوز-جذب-نیروهای
۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه سازمان امور استخدامی باید مجوز جذب نیروهای پرستاری را صادر کند، گفت: با توجه به وعده هایی که آقای رئیس جمهور در بحث اشتغال و ادامه توجه به حوزه سلامت داده اکنون زمانی است که باید به وعده های خود عمل کند.

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزای سلامت در ارتباط با موضوع عدم جذب پرستاران اظهار داشت: این مسئله از اختیارات سازمان امور استخدامی دولت بوده که در حوزه های مختلف برای جذب نیرو مجوز صادر کند.

وی با اشاره به مجوزی که در سال 94 و 95 از سوی امور استخدامی صادر شده بود، عنوان کرد: این امر کار بزرگی بود و وزارت بهداشت نیز مامور و مکلف شد که در چهارچوب آزمون نیازهای خود را مابه التفاوت کند اما به هر حال همانند سابق با خلا کمبود نیروهای پرستاری در حوزه سلامت مواجه هستیم که این خلاء اکنون بسیار مشهود است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما با کمبود پرستار به خصوص در بیمارستان شهرستان ها مواجه هستیم و این امر پاشنه آشیلی برای طرح تحول سلامت و درمان شد.

قربانی اضافه کرد: ما از دولت باید بخواهیم که مجوز استخدام پرستار را بدهد چراکه این مسئله تبدیل به معضل بزرگی شده که شاید وزارت بهداشت را در اجرای طرح تحول سلامت رنج می دهد علاوه بر کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه جامعه پرستاری است.

وی گفت: دولت مواضع خودش را دارد و با توجه به وعده هایی که آقای رئیس جمهور در بحث اشتغال و ادامه توجه به حوزه سلامت داده من فکر می کنم که الان زمانی است که آقایان به وعده های خود عمل کنند.

نماينده مردم آستانه اشرفيه در  مجلس ادامه داد: سازمان امور استخدامی هم این فضا را برای وزارت بهداشت مهیا کند تا با جذب این نیروها گام بسیار مهم و اساسی در بحث اشتغال برداشته و بتوانیم ضعف ها و مشکلاتی که با کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها داریم را برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به آمادگی وزارت بهداشت، محسوس بودن کمبودها در زمینه نیروهای پرستاری و صحبت هایی که در مجلس زده شد و در باور خود دولت نیز هست سازمان امور استخدامی باید مجوز جذب نیروهای پرستاری را صادر کند.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha