کد خبر: زیکا-در-کمین-المپیکی-ها
۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مسافران برزیل خود را در معرض نیش حشرات قرار ندهند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری صداوسیما دکتر نبوی  در حاشیه برگزاری سمپوزیوم «زیکا» گفت: نشاتگاه این ویروس برزیل است و قبل از برگزاری المپیک جلسه ای را با حضور ورزشکاران برگزار می کنیم و راه های جلوگیری از ورود این ویروس را به آنها آموزش می دهیم.
وی ادامه داد: کسانی هم که به برزیل می روند نباید خود را در معرض نیش حشرات قرار دهند، این حشرات روز گز هستند و مردم با زدن کرم های دور کننده حشرات و تمدید آن در هر 6 ساعت می توانند از ورود ویروس زیکا به بدن خود جلوگیری کنند.
نبوی درباره این بیماری گفت:زیکا نوعی ویروس است که از نیش پشه های خاصی به افراد منتقل می شود؛ تب از علائم آن است و بیمار مبتلا به زیکا ظرف مدت یک هفته خوب می شود و این بیماری عارضه خاصی ندارد.
وی ادامه داد: زنان بارداری که به این بیماری مبتلا شوند دچار نقص جنین می شوند و سازمان جهانی بهداشت این بیماری را اپیدمی بین المللی اعلام کرده است.
نبوی گفت: در پاکستان و یمن ویروس این بیماری دیده شده اما هنوز به ایران نیامده است با این حال ما در جنوب و شرق کشور شرایطی فراهم کردیم تا اگر کسی به این بیماری مبتلا شد شناسایی و درمان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha