کد خبر: زنان-بدسرپرست-به-کمیته-امداد-مراجعه-کن
۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴

با وجود سازو کارهای قانونی و سازمان ها و نهادهای حمایتی از زنان بدسرپرست همچنان گفته می شود که زنان بد سرپرست جایگاهی در  طرح‌های حمایتی نداشته و حضور شوهران آن‌ها با همان وضعیت غیر انفعالی اما سد راه کمک‌های اندک نهادهایی ازجمله کمیته امداد است.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، آذر اسماعیلی، سرپرست امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با برنامه «افق روشن» گروه اجتماعي شبكه راديويي سلامت گفت: جامعه بر این نظر است که هیچ ضابطه ای برای حمایت از زنان بدسرپرست وجود ندارد در حالی که چنین نیست، در واقع زنانی که بدسرپرست محسوب می شوند ابتدا باید تکلیف خودشان را مشخص کنند.
سرپرست امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهاركرد: زنان بدسرپرست باید با مراجعه به دادگاه ضمن احراز بدسرپرستی شوهر خود، و با دردست داشتن مدارک قانونی، جهت برخورداری از حمایت های کمیته امداد به این نهاد حمایتی مراجعه کنند.
 

زنان بد سرپرست چه کسانی هستند؟ بانوان بد سرپرست مشمول آن دسته از بانوان جامعه می‌شوند که دارای مردانی معتاد، بیکار، ناسازگار و بیمار، خلاف‌کار، ازکارافتاده و یا دربند هستند و به علت نبود حضور مؤثر یا نبود همسر یا سرپرست خانواده، اداره زندگی و خانواده را عهده‌دار شده اند، برخلاف عرف با وجود این که همسران آنها باید بار زندگی را بر دوش بکشند؛ اما حالا به دلایل مختلف سربار خانواده شده و حتی وجودشان سد راه دستگاه‌های حمایتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha