کد خبر: رییس-کمیسیون-بهداشت-بیشترین-هزینه-ها-د
۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاري سلامت، علی نوبخت در سمینار جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی در جریان برگزاری هفتمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: البته بیشترین دارویی که در کشور مصرف می شود آنتی بیوتیک است و پس از آن داروهای بیماران سرطانی است.

وی اضافه کرد: مصرف آنتی بیوتیک در کشور بسیار غیرعلمی و غیرطبیعی است و باید در این زمینه اقدام جدی شود.

نوبخت گفت: این موضوع بر حوزه اقتصاد کشور تاثیر منفی دارد به همین دلیل در این زمینه به حضور پزشکان عمومی نیاز داریم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ما همچنین در خصوص هزینه های بودجه حوزه سلامت که چند تکه شده نیاز داریم که دولت ساماندهی به این وضع بدهد.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون 400 قانون در باره سلامت داریم که 130 مورد آن قبل از انقلاب مصوب شده و مابقی پس از انقلاب وضع شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون نیز در حال تدوین قوانین در برنامه ششم توسعه هستیم.

نوبخت همچنین به وضع قانون نظام پزشکی در سال 1339 اشاره کرد و گفت: این قانون در آخرین مرحله در سال 1383 دوباره بازنگری شد و هم اکنون نیز نیاز به بازنگری دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ما در مورد این قانون ها حرف هایی برای گفتن داریم.

وی همچنین درباره جایگزین شدن مجازات های دیگر بجای حبس پزشکان گفت: هیات عمومی دیوان عالی کشور در دی ماه سال گذشته حسن نیت خود را نشان داده و در تیرماه امسال نیز آن را در روزنامه رسمی چاپ کرده که مجازات جایگزین برای پزشک لحاظ شده است.
رییس کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند قانون است که ما آن را در مجلس پیگیری می کنیم.

وی همچنین به تخصیص 80 هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: قرار است موضوع این بودجه یکشنبه آینده به صحن علنی مجلس برود تا در صورت تصویب در حوزه سلامت هزینه شود.

نوبخت افزود: کل بودجه سلامت در یک سال این مقدار که قرار است برای تصویب یکشنبه آینده صحن علنی مجلس بیاید ،نیست که امیدوارم این بودجه تصویب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha