کد خبر: رونمایی-بیش-۲۰-نوع-فراورده-دارویی-2
۱ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۱۱

بیش از ۲۰ فرآورده دارویی جدید تولید شده در سال ۹۴ با حضور وزیر بهداشت و معاون اول رییس جمهور رونمایی  شد.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر سید حمید خویی رییس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مراسم رونمایی از تولیدات دارویی این مرکز در سال ۹۴ گفت: در مراسم امروز بیش از ۲۰ فرآورده دارویی جدید تولید شده در سال ۹۴ با حضور وزیر بهداشت و معاون اول رییس جمهور رونمایی  شد.
دکتر خویی در این مورد افزود: این اقلام دارویی و مواد اولیه تولید شده که تعدادی از آنها روانه بازار شده اند و تعدادی نیز در حال ورود به بازار دارویی هستند، از اقلامی هستند که اهمیت ویژه ای در صنعت دارویی کشور دارند و تعدادی از آنهابرای اولین بار در کشور تولید شده اند.
وی گفت: پیش بینی ما در مورد صرفه جویی ارزی این اقلام این است که تولیدات این مرکز بیش از ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهند داشت.
دکتر خویی از مهم ترین داروهای رونمایی شده در این مراسم را فاکتور هشت دانست و خاطرنشان کرد: به غیر از این دارو که برای اولین بار در کشور تولید شده است، تعدادی از داروهای تزریقی شیمی درمانی سرطان نیز از تولیدات مهم دارویی ما در سال ۹۴ بوده است.
گفتنی است که در کنار مراسم رونمایی از تولیدات دارویی، مراسم افتتاح واحد تولید مواد اولیه داروهای پپتیدی در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha