وزیر بهداشت صبح امروز با حضور در شرکت دارویی سیناژن، خط تولید داروی سینورا از دسته داروهای مونوکلونال آنتی بادی را افتتاح کرد.


به گزارش  خبرگزاري سلامت  داروی سینورا، پیشرفته ترین نسل داروهای با تکنولوژی بالا در جهان به حساب می آیند. تکنولوژی پیچیده ساخت این نوع از داروها سبب وابستگی کشور به تامین کنندگان خارجی در سالهای گذشته شده بود که سالانه نزدیک به 600 میلیون دلار هزینه ارزی برای کشور به همراه داشته است.


گروه دارویی سیناژن در حال حاضر با در دست داشتن تکنولوژی ساخت این داروها از مرحله طراحی سلول تا مرحل کنترل کیفی موفق شده است سالانه 300 میلیون دلار از خروج ارز اختصاص یافته به داروهای مونوکلونال را کاهش دهد و دسترسی بیماران به این داروها را آسانتر نماید.
داروی سینورا پس از گذراندن تست های کنترلی و بالینی فراوان و پس از اثبات کارایی کاملا مشابه نمونه خارجی، با قیمت به مراتب ارزانتر از نمونه مشابه خارجی وارد بازار گردیده است.
این دارو برای درمان انواع بیماری های خود ایمنی مفصلی، پوستی و گوارشی کاربرد دارد. با ورود این دارو به بازار دارویی کشور سالانه 30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام می شو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha