کد خبر: روحانیون-باید-مطالعات-جدید-داشته-باشن
۷ مهر ۱۳۹۵، ۱:۴۹

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روحانیون باید مطالعات جدید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مجتهد شبستری بعداز ظهر امروز سه شنبه در همایش روحانیت گفت: حملات دشمنان به وسیله فضای مجازی و ماهواره‌ها خیلی شدید شده است و روحانیون باید در صف اول مبارزه با دشمنان قرار بگیرند.

وی سپس گفت: الان وهابیت و صهیونیسم و آمریکا در یک خط قرار گرفته‌اند و به صورت علنی از همدیگر حمایت می کنند و در منطقه جنایات بی شماری را مرتکب می شوند و متأسفانه تشیع لندنی نیز از سویی خرافات و قمه زنی و خودزنی را ترویج می کنند که همه این مسائل ضربه به شیعه است چون چهره شیعه را به صورت سیاه و زشت ترسیم می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پیرایه‌ها و خرافات گفت: پیرایه‌ها توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی ترویج می شود و تبدیل به معضل شده است.

وی سپس افزود: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر باید در منابر معرفی شود و ایام شهادت اباعبداله الحسین(ع) فرصت خوبی است تا اسلام ناب تبلیغ گردد.

امام جمعه تبریز سپس گفت: روحانیون و مبلغین در بیان احادیث و روایات با استناد به مستندات حرف بزنند و عظمت و شجاعت سرور و سالار شهیدان و یارانش را ذکر کنند و این قشر باید در جذب جوانان که در معرض آسیب بیشتر هستند، جذب کنند.

وی افزود: روحانیون باید استکبارستیزی را بیان کنند و در کنار مسائل دینی مسائل سیاسی نیز مطرح شود، اگر قدرت نظامی نداشتیم و این تسهیلات نظامی را نداشتیم دشمنان خیلی وقت بود که ایران اسلامی را به صحنه جنگ کشیده بودند.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: خشک شدن دریاچه ارومیه یک تهدید است و روحانیون که در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه تبلیغ می کنند باید به کشاورزان تذکر دهند که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha