کد خبر: رفع-مشکل-بیکاری-پزشکان-عمومی-در-گرو-اجر
۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت استفاده از پزشکان عمومی در پیکره حوزه سلامت تاکید کرد وگفت: اجرا نشدن طرح پزشک خانواده باعث شده همچنان مشکل بیکاری پزشکان عمومی پابرجا باقی بماند.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت یعقوب شیویاری ، در واکنش به آمار مطرح شده مبنی بر بیکاری 40 هزار پزشک عمومی در کشور، افزود: متاسفانه به پزشکان عمومی در کشور بها داده نمی شود در صورتی که در اکثر کشورهای پیشرفته پزشک عمومی در راس حوزه سلامت است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پزشکان متخصص باید بیمارانی که از طریق پزشکان عمومی ارجاع داده می شوند را ویزیت کنند اما این موضوع در کشور ما بی اهمیت است و همین عامل سبب شده مطب پزشکان عمومی در کشور خالی بماند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: سرماخوردگی نیاز به مراجعه به پزشکان متخصص یا فوق تخصص ندارد؛ این اقدام هزینه بیماران را افزایش می دهد درحالی که پزشک عمومی به راحتی می تواند این بیماری را درمان کند.

وی یادآور شد: متاسفانه فرهنگ ارجاع در کشور جا نیفتاده است درحالی که باید با اطلاع رسانی درست و دقیق مراجعه به پزشکان عمومی فرهنگسازی شود تا مردم نیز در فعالیت پزشکان عمومی سهیم باشند.

شیویاری با بیان اینکه اجرا نشدن طرح پزشک خانواده باعث شده همچنان مشکل بیکاری پزشکان عمومی پابرجا باقی بماند، تصریح کرد: پزشکان عمومی مظلوم واقع شده اند درحالی که می توان از ظرفیت آنها به خوبی در عرصه سلامت استفاده کرد این درحالی است که اغلب این پزشکان به مشاغل دیگری غیر از طبابت روی آورده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: پزشک خانواده به صورت پایلوت تنها در دو استان فارس و مازندران اجرایی شده است که توقعمان از وزارت بهداشت آن بود که با ارزیابی نقاط ضعف این طرح، آن را در سایر استان های کشور اجرایی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت باید در طرح تحول سلامت جایی را نیز برای پزشکان عمومی باز کند تا در آینده به سمت و سویی رویم تا از پزشکان عمومی در پیکره حوزه سلامت به خوبی استفاده کرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha