کد خبر: رضایتمندی-بیماران-از-اجرایی-شدن-قانون
۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۹
 سلامت:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سمنان گفت: اجرایی شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران و پیراپزشکان باعث رضایت مندی بیماران از دریافت خدمات مراقبتی می شود.
 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری کهزاد جوادی فر   گفت: قانون ارتقاء بهره وری شامل دو بخش می شود، یک بخش آن به کاهش ساعت کاری و شیفت های پرستاران می شود و یک بخش دیگر شامل اجرا شدن قانون مشاغل سخت  برای پرستاران و پیراپزشکان می شود.

وی عنوان کرد: بخش اول قانون ارتقاء بهره وری اجرای شد اما بخش دوم آن بعد از گذشت چند سال که به تصویب مجلس هم رسید اجرایی نشده است. این قانون با توجه به نوع کاری و عوارض احتمالی در حین انجام کار برای پرستاران و پیراپزشکان پیش می آید، تصویب شده است لذا نیاز مبرم است که این قانون اجرایی شود.

رئیس هیئت مدیره  نظام پرستاری سمنان اظهار داشت: عدم اجرای این قانون باعث کاهش انگیزه کاری که به تبع آن از بین رفتن بهبود کیفیت خدمات مراقبتی که به بیماران ارائه داده می شود است زیرا در نظام سلامت  مردم و بیماران در اولویت قرار دارند و در صورتی که انگیزه کاری پرستاران به دلیل مشکلات روحی، روانی و عاطفی کاهش یابد خدمات مراقبتی که به بیماران ارائه می کنند نیز از نظر کیفیت تقلیل می یابد.

وی افزود: وزارت بهداشت به دلیل کمبود نیروی انسانی  از اجرایی شدن این قانون سر باز می زند و این ناهماهنگی های موجود در این ارگان ها سبب اجرایی نشدن قوانین می شود. اگر این قانون اجرایی شود هم باعث رضایتمندی پرستاران می شود و هم افزایش کارایی بهتر، ارائه خدمات سلامتی بهتر به بیمارن می شود  و اجرایی شدن این قانون منوط به تلاش و همت جهت پیگیری برای اجرایی شدن هرچه سریعتر این قانون که مصوبه مجلس نیز می باشد است.

جوادی فر در پایان از نمایندگان مجلس دهم خواست: وظیفه مجلس نظارت و پیگیری قوانینی می باشد که خود آنان تصویب می کنند و یا جهت پیگیری واجرایی شدن به آنان محول می گردد، زیرا قانون مشاغل سخت و زیان آور پس از گذشت چند سال هنوز اجرایی نشده است و ما به عنوان عضوی از جامعه پرستاری از آنان می خواهیم که قوانینی را که تصویب می کنند تا اجرایی شدن آن پیگیری نمایند و این قانون بر زمین مانده هر چه سریعتر با پیگیری آنان اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha