کد خبر: رشد-۲-درصدی-اهدای-خون-در-۶-ماه-نخست-امسا
۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از رشد ۲ درصدی اهدای خون در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت:  بیش از 222 هزار نفر برای بار اول در کشور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه اهدای خون انجام داده‌اند.

 

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت ، در ارتباط با آمار اهدای خون در 6 ماهه اول سال جاری، گفت: در این مدت یک میلیون و 334 هزار و 281 نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

 

وی افزود: تعداد کل مراجعه‌کننده‌ها یک میلیون و 81 هزار و 432 واحد خون اهدا شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 درصد افزایش داشت.

 

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اظهار داشت: 222 هزار و 87 نفر برای بار اول در کشور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه اهدای خون انجام داده‌اند.

 

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه بانوان استان‌های البرز، گیلان و قم در 6 ماهه اول امسال در میان اهداکنندگان خون زن پیشتاز بودند، گفت: به عبارتی طی این مدت بیشترین رشد اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان‌های البرز، گیلان و قم بوده است.

 

حاجی‌بیگی ادامه داد: همچنین در این مدت بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان در استان‌های لرستان با 8.9 درصد، مرکزی با 7.7 درصد و خراسان جنوبی با 7 درصد بوده است.

 

 

به گفته وی، در 6 ماهه امسال یک میلیون و 894 هزار و 137 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسمای تازه منجمد و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع  شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد رشد نشان می‌دهد.

كدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha