کد خبر: رشد-۱۴-درصدی-اهدای-خون-در-مهرماه-تهران
۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر  امسال یک میلیون و 278 هزار و 660 واحد خون اهدا شده که در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد بوده‌ایم

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت  در ارتباط با میزان اهدای خون در مهر ماه امسال، اظهار داشت: 197 هزار و 228 واحد خون در این مدت اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 14 درصدی همراه بوده است.

 

وی با اشاره به سپاس سازمان انتقال خون ایران از اهداکنندگان خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: یک میلیون و 583 هزار و 262 نفر در 7 ماهه امسال در سراسر کشور جهت اهدای خون به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کرده‌اند.

 

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در 7 ماه سال جاری و از ابتدای فروردین تا پایان مهر یک میلیون و 278 هزار و 660 واحد خون اهدا شده که در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد بوده‌ایم. همچنین اهدای خون در کشور نسبت به 7 ماه مشابه سال گذشته 3.5 درصد رشد داشته است.

 

حاجی‌بیگی اضافه کرد: 2 میلیون و 187 هزار و 439 واحد خون نیز در 7 ماهه امسال به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که شامل فرآورده‌هایی همچون گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما بوده است. همچنین در این مدت این میزان توزیع نسبت به مشابه سال قبل با رشد 2 درصدی مواجه بوده است.

كدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha