دکتر حریرچی گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از بیماران کشورهای منطقه، اروپای غربی و شرقی برای دریافت خدمات درمانی و تخصصی به ایران می آیند .

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با رادیو اقتصاد، ضمن تشریح دستاوردهای کشور در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیش از دو دهه است که اعزام بیمار به خارج نداشتیم و برعکس، بیماران از کشور‌های مجاور به عنوان توریست سلامت برای دریافت خدمات درمانی به ایران می‌آیند.

وی با اشاره به برخورداری کشور از پزشکان برجسته، مهارت و دانش بی‌نظیر متخصصان ایرانی و مراکز مجهز و تجهیزات پیشرفته پزشکی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، اظهار داشت: از گذشته‌های دور مردم منطقه با پزشکی و توانمندی پزشکان ایرانی آشنا هستند و به آن اعتماد دارند .

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت حوزه سلامت در سال های قبل از انقلاب تا کنون گفت: تا سال 55 از هر هزار تولد 174 نفر تا زیر سن 5 سالگی فوت می کردند که این میزان در حال حاضر به 15 در هزار تولد کاهش داشته است.

وی افزود: امید به زندگی قبل از انقلاب 54 تا 57 سال بوده که الان به 76 و سه دهم برای مردان و 79 و شش دهم برای زنان افزایش داشته است.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در کل کشور تنها 5890 متخصص بود که 68 درصد در تهران بودند اما در حال حاضر فقط در سیستان و بلوچستان 450 متخصص داریم.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، از اردیبهشت سال 93 هدف گیری کردیم که 21 هزار تخت در بیمارستانهای جدید راه اندازی نماییم.

وی گفت: در بخش خدمات سرپایی مردم مشکلات بزرگی داشتند که الان 253 کلینیک ویژه در دست احداث داریم، ماه گذشته هزار تخت روانپزشکی و 800 اتاق تک نفره زایمان احداث کردیم همچنین2550 تخت ویژه تا آخر تابستان تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، بیش از 90 درصد اهداف طرح تحول سلامت بخصوص در حفاظت مالی از مردم محقق شده افزود: علیرغم مشکلات مالی ناشی از تحریمها و کاهش قیمت نفت همچنان پایبند اهداف تعیین شده حوزه سلامت هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha