کد خبر: رشد-بیماری‌های-قلبی-در-ایران-بیش-از-سا
۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱

رییس انجمن قلب و عروق ایران ذعان داشت: متأسفانه رشد بیماری‌های قلبی در کشورمان به دلیل سبک زندگی ماشینی و وجود فاکتورهای خطر مانند دیابت، فشارخون، کم تحرکی و... بیشتر از سایر کشورها است.

دکتر فریدون نوحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تأکید کرد: متأسفانه در ایران و اکثر کشورهای دنیا بیماری های قلب و عروق شایع ترین علت مرگ و میر جامعه بشری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این‌که نسبت به گذشته افراد جوان بیشتر دچار بیماری های قلبی و سکته قلبی می شوند، افزود: در کشور ما بیش از 38درصد علت مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی می باشد در حالی که این آمار در سایر کشورهای دنیا نزدیک به 30درصد و حتی در برخی کشورها به زیر30درصد نیز رسیده است.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی تأکید کرد: این امر نگران کننده است و باید به امر پیشگیری پرداخته شود، سبک زندگی باید تغییر یابد تا بتوان به شرایط بیماری های قلبی و عروقی نیز بهبود ببخشید.

نوحی با اشاره به این که خوشبختانه کشور از نظر داروهای بیماران قلبی و عروقی کشور شرایط خوبی دارد ، افزود: اقلام دارویی تولید داخل هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha