کد خبر: راه-اندازی-مراکز-vip-انتقال-خون-تا-یک-سال-آ
۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به ساعت کاری مراکز اهدای خون در ماه  مبارک رمضان گفت: از آنجایی که عمر پلاکت خون کوتاه است، اهداکنندگان عزیز باید مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون را تنها منوط به شب‌های قدر نکنند.

 

سید مرتضی طباطبایی در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در ارتباط با اهدای خون و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به روزه‌داری شهروندان در ماه مبارک رمضان، مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا نسبت به سایر ماه‌ها کمتر شده و حدود نصف می‌شود.

وی افزود: البته در دهه دوم ماه رمضان تا حدودی این مسئله جبران شده، ولی از آنجایی که عمر پلاکت خون کوتاه است، اهداکنندگان عزیز باید مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون را تنها منوط به شب‌های قدر نکنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران  در ارتباط با راه‌ندازی مرکز وی‌آی‌پی انتقال خون گفت: کلنگ این مراکز زده شده و طراحی‌های لازم نیز انجام گرفته است که با اقدامات صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شو دطی 12 تا 14 ماه آینده این 5 مرکز به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان مرکز اهدای خون وصال از ساعت 8 صبح تا 12 شب، مرکز اهدای خون نارمک در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر و از ساعت 7 بعداز ظهر تا 12 شب و مرکز اهدای خون پیروزی از ساعت 7 بعد از ظهر تا 12 شب فعال هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران  گفت: علاوه بر سه مرکز وصال، نارمک و پیروزی در شیفت کاری شب، مراکز سیار اهدای خون مستقر در محل برگزاری هیات رزمندگان غرب تهران واقع در خیابان آزادی، ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی  از ساعت 19 لغایت 24 پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندانی که می خواهند در روزهای ماه مبارک خون اهدا کنند، می توانند از ساعت 8 صبح تا 15 به مراکز اهدای خون مترو امام خمینی، مترو شهرری، صادقیه، آزادی، میلاد، تجریش و ورامین و یا از ساعت 8:30 الی 15 به مراکز اهدای خون شهریار، شهر قدس در روزهای زوج و رباط کریم در روزهای فرد مراجعه کنند.

کد خبرنگار: 41070

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha