رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: خروج معاونان وزارت بهداشت از جلسه شورای عالی بیمه به نوعی فرار از زیر بار مسئولیت اجرای قانون ۱۰ ساله بر زمین مانده پرستاری و مصداق بارز قدر نشناسی مسئولین وزارت بهداشت است.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري وحید نصیری اظهار داشت: امروزه حوزه درمان یکی از پر ترافیک ترین بخش های اجرایی کشور از حیث ارائه خدمات و تعداد مراجعین است و همچنین به طور معمول روزانه به دفعات شاهد حضور یکی از مسئولین بلند پایه در صدا و سیما برای ارائه گزارش در این خصوص هستیم.

وی تصریح کرد: از بارزترین و مهم ترین خدمات درمانی «خدمات پرستاری» است که عملا در همه برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات نادیده گرفته شده است و از سویی طرح تحول و استانداردهای اعتباربخشی به محوریت پرستاری اجرایی می گردد.

رئیس کمیسیون شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاری و نمایندگان منتخب شان مطالبه و درخواست یکسانی مبنی بر رفع موانع خدمتی خود با اجرای قوانین قبلی و توجه به کمبودهای نیروی انسانی داشته و دارند، اما هر کدام از مسئولین به نحوی توپ را در زمین دیگری انداخته و به جای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، فرار رو به جلو داشته اند، به نظر می‌رسد، حساسیت های مسئولین نسبت به مشکلات جامعه به تدریج در حال کاهش است.

وی افزود: برای مقابله با بی عدالتی و قانون گریزی باید تمام مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس عزم خود را جزم کرده و برای رفع این معضل اهتمام ورزند؛   متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که برخلاف موازین اسلام و رهبری توجه به درد مردم  جای خود را به بی اعتنائی ها و تهدیدات علیه مطالبات عمومی داده است.

نصیری خاطر نشان کرد: شورای عالی بیمه کشور که بنا بود بعد از قریب ۱۰ سال به تنها وظیفه خود در قبال جامعه پرستاری عمل نماید، با خروج اهانت آمیز  نمایندگان وزارت بهداشت از انجام وظیفه قانونی خود امتناع ورزیده است، هر چند ترک جلسه درست زمانی که موضوع تعرفه‌های خدمات پرستاری مطرح شده آن هم توسط یک صاحب رأی از ۹ رأی شورا نمی تواند بهانه ای برای ترک وظیفه شورای عالی بیمه با آن جایگاه باشد، که همه اعضای آن از مسئولین بلند پایه دولت و نظام هم هستند و جامعه روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده است و به نوعی بایستی الگویی برای سایر مسئولین جامعه باشند، بیشتر بهانه می نماید ولی این حرکت ناشایست نمایندگان وزیر بهداشت تا حدی نامبارک و نامیمون است که مدت‌ها در ذهن جامعه پرستاری کشور خواهد ماند که  مصداق بارز قدر نشناسی مسئولین وزارت بهداشت است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری یادآور شد: شاید خالی از لطف نباشد بدانید که مدیران یادشده از مدعیان خدمت به مردم  هستند که با این ادعای شعاری خود رقم هنگفتی از بودجه کشور در سالهای اخیر را جذب وزارت متبوع خود نموده‌اند ، و این مسئولیت آنان را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در تمام سال های بر زمین ماندن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شورای عالی بیمه را مقصر معرفی نموده‌ است، هر چند جامعه پرستاری همه مسئولین را در این خصوص پاسخگو می داند، گفت: اینگونه پاسکاری اجرای قانون نشان از نبود عزم و اراده جدی هر یک از وزارتخانه های متبوع و سازمان مدیریت برای عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال پرستاری است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: چنین رویکردی،  دستاوردی جز ناامیدی و افسردگی برای مردم ندارد که این امر زیبنده ی دولت تدبیر و امید نیست. علیهذا با گذشت قریب به یک دهه از حضور قانون ابلاغ شده تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورایعالی بیمه نه وزارت بهداشت براساس برنامه ای منسجم و هدفمند اقدام نموده و نه سایر دستگاه ها به شکل واقعی به مسئولیت های خود در قبال پرستاری گام برداشته اند و کماکان نگاه بسیاری از دستگاه ها همسو با نگاه وزیر بهداشت، به پرستاری معطوف شده و بار مسئولیت را از دوش خود ساقط کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان شد: ضروری است رئیس جمهوری، موضوع پرستاری بالاخص اجرای قوانین مصوب مربوطه را در نزدیک ترین زمان ممکن با وزرا مطرح و به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و با اتخاذ تصمیمات مقتضی و تدبیر ایشان تا روز پرستار بخش مهمی از مشکلات پرستاری مرتفع گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha