رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان با تأکید بر ضرورت غیروابسته بودن نهاد ارائه‌دهنده صلاحیت حرفه‌ای به سیستم آموزشی کشور گفت: مسئول آموزش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و چنانچه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران خود را تأیید نکند به نوعی زیر سئوال بردن سیستم آموزشی خود است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري هادی زرینی  با بیان این‌که صلاحیت حرفه‌ای هر صنفی را باید یک گروه صاحب صلاحیت تأیید کند، اظهار کرد: در صلاحیت حرفه‌ای پرستاری وزارت بهداشت به‌عنوان متولی آموزش باید کم‌ترین نقش را داشته باشد.

وی با اعتقاد به این‌که اعطای صلاحیت حرفه‌ای به شیوه کنونی نوعی بازاریابی است که مردم سودی نخواهند برد، افزود: صلاحیت حرفه‌ای باید توسط نهادی که به فکر سلامت مردم است اعطا شود و در اساسنامه نظام پرستاری عنوان شده هدف از تشکیل این سازمان در نظر گرفتن بهبود کیفیت خدمات است و این سازمان در وهله نخست پیگیر حقوق بیماران است تا پرستاران.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان با اعتقاد به این‌که حضور نمایشی نماینده سازمان نظام پرستاری در تأیید صلاحیت حرفه‌ای پرستاران تأثیری نخواهد داشت، یادآور شد: این صلاحیت باید بدون دخالت هر نهاد یا سازمان دولتی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha