رئیس شورای هماهننگی هیئت مدیره نظام پرستاری دزفول، گفت: دوره کمک پرستاری غیر حرفه ای است بنابراین با ورود کمک پرستاران بر بالین بیماران به مردم خیانت خواهد شد و جان مردم به خاطر منافع مالی به خطر خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاری، پرن قاسمی در همایش دانشجویان پرستاری با اشاره به سخن رهبری در مورد پرستاری که می فرمایند «همه مردم ما و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و سلامت کشور اهمیت می دهند باید به قشر پرستار توجه، محبت و اهمیت نشان بدهند چه مسئولان و چه آحاد مردم»، افزود: متاسفانه رشته پرستاری در خطر است بطوریکه آموزش آکادمیک پرستاری به شرکت ها سپرده شده و جیب عوامل وزارت بهداشت مهم تر از جان مردم شده است.

وی ادامه داد: اساتید پرستاری تیشه به ریشه خود می زنند و باز هم صدای اعتراض دانشجو به گوش کسی نمی رسد، در حالی که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته پرستاری در نظام سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما متاسفانه در کشور ما پرستاری روز به روز پسرفت می کند و دچار تنزل رتبه می شود و وزارت بهداشت اعتقادی به پرستاری آکادمیک ندارد و به دنبال نیروهای ارزان قیمت و تسلیم شونده است که بتوانند در جهت رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده کنند.

رئیس شورای هماهننگی هیئت مدیره نظام پرستاری دزفول افزود: حرفه مقدس پرستاری که در دنیا به نام اشراف زاده اصیل گره خورده و در ایران اسلامی مزین به نام حضرت زینب (س) است نباید اینگونه با آنها رفتار شود. دانشجویان پرستاری آگاه و بیدار هستند و نمی گذارند که رشته پرستاری به جیب فروخته شود و نمی گذارند جان مردم بازیچه اهداف آنها گردد.

وی در خصوص دوره کمک پرستاری نیز گفت: کمک پرستاری یک دوره غیر حرفه ای است و حضور این افراد در بالین بیمار تنها در صورتی مقبول است که شرح وظایف آنها همان شرح وظایف ۲۲ گانه سال ۸۸ باشد و نام آنها کمک بهیاری باشد در غیر این صورت این دوره مورد قبول نیست و خواهیم گفت به مردم خیانت می شود و جانشان را برای منافع شخصی به خطر انداخته اند.

قاسمی در پایان گزارش عملکردی از شورای هماهنگی دانشجویی استان خوزستان ارائه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha