رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 34هزار و 675کلاس درس در قالب 6 هزار و 241پروژه در دولت یازدهم احداث و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  محمد تقی نظرپور در حاشیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر اظهاركرد: با احداث این فضای درس پنج میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصريح كرد: از مجموع 131هزار کلاس درس تخریبی تاکنون 63 هزار کلاس معادل 48 درصد نوسازی شده و پنج درصد نیز در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 46.8درصد از کلاس های باقی مانده تا پنج سال آینده در صورت تامین اعتبار احداث و نوسازی می شوند.

به گفته نظرپور 900 میلیارد تومان تعهد خیران مدرسه ساز در سال جاری است که با توجه به تعهد 200 میلیارد تومانی دولت تاکنون 20 درصد از این تعهد محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سالجاری یکهزار و 500 کلاس درس تعهد خیران مدرسه ساز احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است گفت: از سال 84 تاکنون از 68 هزار میلیارد ریال تعهد خیران مدرسه ساز 27هزار و 210میلیارد ریال محقق شده است.

نظرپور در خصوص اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال آینده افزود: در سال 95 میزان اعتبارات ملی این سازمان یکهزار و 500 میلیارد تومان بود که انتظار می رود در سال آینده این میزان به یکهزار و 600 میلیارد تومان افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha