کد خبر: رئيس-پليس-پيشگيري-ناجاجمع-بندي-اقداما
۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳

رئيس پليس پيشگيري ناجا اقدامات اين پليس در راستاي تامين امنيت مراسم هاي ايام محرم و اربعين را جمع بندي و تشريح کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس  سردار "محمد شرفي"  در جمع بندي اقدمات اين پليس در ماه هاي محرم ، صفر و هم زمان با راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني ( ع ) ، اظهار کرد: براي اين منظور در قرارگاه ابوذر 6 کميته تشکيل شد تا فعاليت ها با بهترين شکل ممکن انجام شود.

وي افزود: کميته‌هاي مشخص شده در حوزه‌هاي گشت پيشگيري، فرودگاه، راه‌آهن، پايانه، ايستگاه بازرسي، چک و خنثي بودند، همچنين نظارت و ارزيابي،اطلاع‌رساني ، مستندسازي و پشتيباني نيز، ديگر کميته ها را تشکيل دادند.

رئيس پليس پيشگيري ناجا در ادامه به تشريح فعاليت هاي  عملياتي و اقدامات انجام شده در اين حوزه پرداخت و افزود: عمليات پليس پيشگيري شامل 8 محور بود که نخستين محور آن، چک و خنثي سازي بود و در اين زمينه تيم هاي مورد نظر اعم از خودرويي و موتوري از يگان‌هاي مشخص شده به ماموريت اعزام شدند و همچنين اساتيد باتجربه نيز جهت مديريت هرچه بهتر در مناطق عمليات حضور پيدا کردند.

وي اضافه کرد: تامين امنيت مراکز پرجمعيت ديگر محور عمليات پليس پيشگيري بوده است که از جمله مهم‌ترين اقدامات اين محور را مي توان، استقرار نگهبان محله و به کارگيري پليس افتخاري به عنوان نماد مشارکت مردمي در تامين امنيت، صدور دستورات هوشياري ، مراقبتي ، پيش‌بيني و تقويت گشت هاي پيشگيري و انتظامي را ذکر کرد.

سردار شرفي، تأمين امنيت مراکز خودرويي (پارکينگ‌ها) و محورهاي مواصلاتي را از ديگر اقدامات پليس پيشگيري معرفي و بيان کرد: در اين حوزه‌ها تقويت ايستگاه‌هاي بازرسي ثابت و داير نمودن ايستگاه هاي موقت اجرايي شد.

اين مقام ارشد انتظامي مطرح کرد: در راستاي مديريت محورهاي عملياتي، تعداد ايستگاه‌هاي بازرسي و گشت‌هاي خودرويي، موتوري و پياده در استان‌هاي هدف سراسر کشور افزايش چشمگيري پيدا کرد.

وي با اشاره به تمرکز امنيت در پايانه‌هاي مسافربري نيز خاطر نشان کرد: جهت پوشش کامل پايانه ها با رويکرد کمک به ايجاد نظم و امنيت پايانه ها دستورات لازم به استان ها ابلاغ و با دقت در محل عمليات پيگيري و اجرايي شد.

رئيس پليس پيشگيري ناجا در پايان به تأمين امنيت راه آهن (خطوط ريلي) و فرودگاه ها اشاره کرد و گفت : چندين دستگاه بادي اسکنر، اشعه ايکس و آشکار ساز از يگان هاي مشخص شده براي بهبود خدمت رساني به پليس راه آهن تحويل داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha