کد خبر: رئيس-پليس-آگاهي-ناجاتمرکز-بر-کشف-محمول
۶ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸

رئيس پليس آگاهي ناجا با تاکيد بر تمرکز کشف محموله هاي کلان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: براي مبارزه با قاچاق کالا بايد حرکت انقلابي و جهادي داشته باشيم.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت ، سردار "محمد رضا مقيمي" در نشست تخصصي با حضور اعضاء کميسيون هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص تاکيد بر اهميت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: براي مبارزه با قاچاق کالا بايدحرکتي انقلابي، قاطع و جهادي داشته باشيم.

وي به تشکيل قرار گاه تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان اولويت مهم نيروي انتظامي اشاره کرد و گفت: آموزش جهادي، طرح ريزي و تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر استان، اشرافيت اطلاعاتي، شناسايي سرشاخه ها و باندهاي فعال در قاچاق کالاو ارز و نيز ميزان دارايي هاي آنان، افزايش هزينه هاي ارتکاب جرم قاچاق و شناسايي دارايي هاي آنان از رويکردهاي مهم پليس آگاهي ناجا است.

سردار مقيمي با تاکيد بر لزوم تمرکز پليس آگاهي بر سرشاخه باندهاي فعال و همچنين محموله هاي کلان، از شناسايي و دستگيري چندين شبکه قاچاق  خبر داد و گفت: بايد همه مجموعه هاي مرتبط، اطلاعات خود را در اين خصوص به اشتراک بگذارند.

رئيس پليس آگاهي ناجا به استفاده از ظرفيت هاي درون و برون سازماني اشاره و بيان کرد : مبارزه با قاچاق کالا و ارز بايد به نحوي باشد که اثرات آن در بين مردم و بازار مشهود بوده و سپس کشفيات در اولويت بعدي قرار گيرد.

وي گفت : شناسايي دارايي هاي شبکه هاي قاچاق در اجراي ماده 39 و 48 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاري مراجع رسيدگي کننده، ضروري است.

سردار مقيمي بر  استفاده از تجهيزات، فناوري نوين و سامانه ها در پايش محموله هاي ترانزيتي با رويکرد کنترل "غير مانع"  و تسهيل در فرايند عبور و مرور قاچاق کالا نيز تاکيد کرد.

وي گفت: از ديگر انتظارات پليس آگاهي از سازمان هاي مرتبط، پاکسازي مناطق آلوده به قاچاق کالا و از بين بردن باندهاي فعال، پيگيري انهدام کالاهاي قاچاق مکشوفه از طريق قوه قضائيه و ستاد مرکزي، پيگيري ضبط وسايل نقليه آنها و ضربه زدن به قاچاقچيان با بالا بردن هزينه جرم برابر قانون مي باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha