کد خبر: رئيس-سابق-سازمان-نظام-پرستاري-شيراز-عن
۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰

رئيس سابق سازمان نظام پرستاري شيراز گفت: با تربيت و آموزش پرستار در بيمارستان‌ها به‌دليل ورود تعداد زيادي دانشجو به محيط باليني، عملا آرامش بيماران به‌هم‌خورده و سبب نارضايتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري افسانه بشارتی ، اظهارداشت: در شرايط فعلي دردانشكــده‌هـاي پرستاري بزرگ با كمبود هيأت علمي مواجه هستيم و از طرفي نيز حوزه پرستارباليني با كمبود كادر ماهر و باتجربه روبه‌رو است.

وی با بيان اينكه نسبت دانشجو به هيات علمی در دانشكده‌هاي پرستاري غيراستاندارد است، افزود: بيمارستان‌هاي كنوني جوابگوي نياز فعلي دانشجويان نبوده است و از حداقل امكانات رفاهي، رختكن و سالن اجلاس براي دانشجويان پرستاری نيز برخوردار نيست.

رئیس سابق هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز اظهار داشت: تربيت پرستار نياز به تجهيزاتي دارد كه در بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي وجود ندارد، اگر اولويت جذب با پرستاران تربيت‌شده توسط هر بيمارستان باشد، دانشجوي پرستاری كه براساس استانداردهاي علمي در دانشكده پرستاري آموزشي تربيت‌شده متضرر مي‌شود و شانس خود را براي جذب و به‌كارگيري از دست خواهد داد.

وی ضمن انتقاد به تربيت پرستار در بيمارستان‌ها، افزود: در بيمارستان‌ها هيأت علمي باليني وجود ندارد.

بشارتی با اشاره به  این که با ورود بيمارستان در امر آموزش خلأ كمبود پرستار در بيمارستان‌ها پررنگ‌تر می شود، گفت: با تربيت و آموزش پرستار در بيمارستان‌ها به‌دليل ورود تعداد زيادي دانشجو به محيط باليني، عملاً آرامش بيماران به‌هم‌خورده و سبب نارضايتي بيماران و ساير كاركنان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha