کد خبر: ذخیره-خون-از-ذخیره-بسیاری-از-غلات-و-مواد
۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴

  وزیربهداشت شرایط کشور از نظر اهدای خون را بسیار مناسب خواند و تاکید کرد: دولت به حوزه انتقال خون کمک کند زیرا ذخیره خون از ذخیره بسیاری از غلات و مواد غذایی ضروری تر است و امیدواریم در سراسر کشور مراکز جامع اهدا را راه اندازی کنیم البته از خیرین نیز تقاضا داریم به این امر انسانی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته و همزمان با دومین شب از لیالی قدر، در حاشیه آیین رونمایی از مرکز جامع اهدای خون در مرکز انتقال خون استان تهران، ضمن بیان این مطلب افزود: اهدای خون مردم در ایام مختلف سال به این معنی نیست که تصور کنیم اهدا کنندگان خون زیاد هستند و افرادی که نیت نذر خون دارند و یا بطور مداوم اقدام به اهدای خون می کنند را منصرف کنیم بلکه علاقه مندیم که همانند گذشته این همکاری استمرار داشته باشد و از همه آنها تشکر می کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم با همت مردم و تلاش همکارانمان در سازمان انتقال خون با مشکل خاصی روبرو نبودیم، افزود: ذخیره خون ما در شروع کار بیشتر از یک روز نبود که لازم است از همه اهدا کنندگان و دست اندرکاران این حوزه قدردانی کنم.

دکتر هاشمی با اشاره به اهدای خون مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عارضه ای در اهدای خون وجود نداشته و مقدمات تهیه فرآورده های دارویی از خون مردم ایران در حال انجام است و امیدواریم که در آینده، تمام داروهایی که از فرآورده های خونی تهیه می شوند از خون مردم کشور تامین شوند تا مشکلاتی که در گذشته به دلیل ورود فراورده های خونی از خارج وجود داشت هیچ گاه در کشور تکرار نشود.

وزیر بهداشت یادآور شد: فراموش نکرده ایم که ایدز از طریق فرآورده های خونی وارد کشور شد و خوشبختانه در حال حاضر نیمی از فرآورده های خونی از خون خود مردم ایران تهیه می شود و امیدواریم با برنامه هایی که سازمان انتقال خون دارد در آینده ای نزدیک فرآورده های خونی در داخل تهیه شود.

دکتر هاشمی شرایط کشور از نظر اهدای خون را بسیار مناسب خواند و تاکید کرد: دولت به حوزه انتقال خون کمک کند زیرا ذخیره خون از ذخیره بسیاری از غلات و مواد غذایی ضروری تر است و امیدواریم در سراسر کشور مراکز جامع اهدا را راه اندازی کنیم البته از خیرین نیز تقاضا داریم به این امر انسانی کمک کنند.

 وزیر بهداشت به وضعیت مناسب نخستین مرکز جامع اهدای خون در کشور اشاره کرد و افزود: فضای مطبوعی ایجاد شده و مهم این است که اهداکنندگان آن را بپسندند.

دکتر هاشمی همچنین در خصوص انتشار نامه ای در فضای مجازی  مبنی بر افزایش عرضه برخی از داروهایی که تاریخ مصرف آنها نزدیک است، گفت: من هم این نامه را دیدم و این موضوع یک شایعه و نوعی فضاسازی برای بی اعتماد کردن مردم به سیستم بهداشتی و درمانی کشور بود و ما چنین چیزی را تایید نمی کنیم اما اگر تخلفی وجود دارد از مردم خواهش می کنیم که موارد را به ما معرفی کنند تا با قاطعیت برخورد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha