کد خبر: دیدار-ترامپ-و-کیم-در-سنگاپور-برگزار-می
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره دیدار آتی سران آمریکا و کره شمالی، یک رسانه آمریکایی سنگاپور را مکان دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون اعلام کرد.

سه روز پس از آنکه یک رسانه کره جنوبی در گزارشی احتمال داده بود نشست سران کره شمالی و آمریکا اواسط ماه ژوئن در کشور سنگاپور برگزار خواهد شد، حال یک رسانه آمریکایی هم سنگاپور را محل این دیدار اعلام کرده است.

«سی.ان.ان» به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: «به مقام‌های دولت (آمریکا) دستور داده شده که برنامه‌ها را برای برگزاری دیدار تاریخی بین رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور پیش ببرند».

بنا بر گفته منابع آمریکایی، تصمیم نهایی برای برگزاری این دیدار در سنگاپور به ترامپ بستگی دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که تا سه روز آینده زمان و مکان دیدار با کیم جونگ اون را اعلام خواهد کرد.

 ترامپ پیشتر علنا از دو مکان به عنوان مکان‌های احتمالی دیدار با کیم سخن گفته بود که یکی سنگاپور و دیگری منطقه منطقه حائل غیرنظامی بین کره شمالی و کره جنوبی بود.

در گزارش امروز سی.ان.ان آمده است: «به دلیل بیطرفی این شهر واقع در جنوب شرق آسیا (سنگاپور) نسبت به مکان‌هایی که به پیونگ یانگ نزدیکتر هستند، (سنگاپور) مکان مورد اولویت است».

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران درباره انتخاب سنگاپور برای دیدار ترامپ و کیم تنها به این جواب بسنده کرد: زمان و مکان این دیدار تعیین شد».(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha