کد خبر: دیابت-سالانه-جان-47-هزار-ایرانی-را-می-گیر
۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳

مدیرعامل شرکت دارویی برکت گفت: سالانه ۴۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل دیابت جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، حمیدرضا جمشیدی در مراسم معرفی خط تولید داروهای مدرن دیابت در ایران اظهار داشت: پروژه‌ای که امروز در زمینه تولید داروهای مدرن دیابت شاهد آن هستیم بسیار باارزش است، چرا که در کشور ما 11.3 درصد افراد بالای 25 سال، دیابت دارند.

وی تصریح کرد: در کل ایران 26 درصد جمعیت پروبیوتیک و یا دیابتیک هستند و این مسئله آمار خوبی نیست.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت ادامه داد: امیدوارم افراد جامعه با توجه به قرار دادن مسائلی همچون مصرف سبزیجات، افزایش تحرکات بدنی و کاهش استفاده از کربوهیترات و همچنین بهبود کیفیت زندگی بتوانند از ابتلا به دیابت پیشگیری کنند.

جمشیدی ادامه داد: سالانه 7 هزار نفر در ایران مرگ مستقیم از دیابت داشته و 40 هزار نفر نیز سالانه به صورت غیرمستقیم به دلیل دیابت جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت اضافه کرد: به عبارتی سالانه 47 هزار نفر در کشور به دلیل دیابت فوت می‌کنند که این حدود 13 درصد جمعیت است، لذا علی‌رغم اینکه پیشگیری از دیابت بسیار حائز اهمیت است، باید توجه داشت که راه‌اندازی شرکت‌هایی همچون نووونوردیسک می‌تواند بزگرتین خدمات را در حوزه داروهای نوین دیابت ارائه داده و بازارهای سرمایه‌گذاری بزرگی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت بیان داشت: در منطقه «امرو» (مدیترانه شرقی) یک جمعیت 400 میلیونی وجود دارد که ایران در این منطقه از لحاظ شیوع دیابت در حد میانگین است، همچنین آمار مبتلایان به دیابت در کویت و مصر نسبت به ایران بیشتر بوده و این رقم در افغانستان و عراق کمتر است.

جمشیدی با اشاره به اینکه از لحاظ نیروهای انسانی بسیار توانمند است، گفت: در علم نانو، جزو 10 کشور اول دنیا و در سلول‌درمانی جزو 5 کشور برتر هستیم، همچنین اولین نانودارو در منطقه خاورمیانه را تولید کرده و نخستین بسته سلول‌درمانی را ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت با اشاره به اینکه شرکت دارویی برکت، اولین مجموعه تولید انبوه دارو است، گفت: تعداد زیادی متخصص و فوق تخصص در این زمینه با شرکت همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 10 بیمارستان برای وزارت بهداشت در حال احداث بودیم که ان‌شاءالله به زودی ساخته و آن را هدیه می‌دهیم، همچنین 80 کلینیک در سیستان و بلوچستان در حال ساخت بوده و احداث 3 مرکز جامع سرطان نیز برنامه‌ریزی شده است و به طورکلی موفق شده‌ایم ده‌ها هزار شغل به ویژه در مناطق محروم ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha