کد خبر: دیابت-از-مرز-640-میلیون-نفر-عبور-می‌کند-46-5-د
۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۱

مدیرعامل انجمن دیابت کشور تأکید کرد: در دنیا 415 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 این عدد از مرز 640 میلیون نفر عبور خواهد کرد.

 

 

دکتر امیرکامران نیکوسخن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده ناآگاهی از ابتلا به دیابت است. بر اساس آمارها حدود 46.5 نیم درصد افراد از ابتلا به دیابت بی‌خبرند.

وی تأکید کرد: از هر دو نفر فرد مبتلا به دیابت یک نفر از ابتلا به آن بی خبر است. متأسفانه دیابت سراغ قشری که باید برای جامعه کارآمد باشند نیز  پیش می‌آید.

عضو شورای منطقه ای فدراسیون بین المللی دیابت با بیان این که شیوع دیابت در کشور ما قابل تامل است، متذکر شد: بر اساس برآوردهای انجام شده، میزان شیوع ابتلا به این بیماری در کشورها مشخص شده که شش کشور با بیشترین افزایش ابتلا در منطقه ما واقع شده اند. 

وی همچنین گفت: بیش از 4میلیون نفر از جمعیت بالغ مبتلا به دیابت هستند، حدود 3 تا 4میلیون نفر هم افراد دارای پیش دیابت می باشند یعنی قند آنها از میزان طبیعی خارج شده اما هنوز بی خبرند، حال در صورتی که این افراد آموزش های لازم را نبینند و تغییر شیوه زندگی حاصل نشود متأسفانه در نسل بعد افزایش چشمگیری در شیوع دیابت خواهیم داشت.

نیکوسخن خاطرنشان کرد: در سال 2015 بر اساس آمارها از هر 11نفر فرد بالغ یک نفر به دیابت مبتلا بود و تا سال 2040 این رقم از هر 10نفر فرد بالغ به یک نفر می رسد، به طور تقریبی میزان شیوع دیابت در مردان و زنان تفاوت چشمگیری ندارد اما مقداری در مردان بیشتر است.

 

کد خبرنگار: 41000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha