کد خبر: دکتر-نوروزی-فدراسیون-پزشکی-ورزشي-ارتب
۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹

رییس فدراسیون پزشکی ورزش ی گفت: در صددیم شرایطی را فراهم کنیم که ورزش کاران نگران مصدومیت و درمان خود نباشند و با خیال آسوده ورزش کنند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشي  در حاشیه یازدهمین کنگره پزشکی ورزشي  ، دغدغه این فدراسیون را ایجاد شرایط مناسب برای جامعه ورزش دانست به طوری که ورزش کاران نگران مصدومیت و درمان خود نباشند و به فعالیت های خود با آرامش ادامه دهند .
وی یکی از افتخارات این فدراسیون را حضور پاک و سالم کاروان های ورزش ی ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو عنوان کرد و گزارشی از اقدماتی که در راستای سالم سازی ورزش ایران صورت گرفته ، ارایه داد.


نوروزی ساماندهی فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزش ی را بعد از ١٣ ماه که این فدراسیون با سرپرستی اداره می شد ، از جمله برنامه های محقق شده دانست و ارتقا کیفیت خدمات پزشکی ورزش ی به جامعه ورزش را از دیگر نکات مثبت دوره مدیریتی خود نام برد.


وی در ادامه به مباحث دوپینگ اشاره کرد و گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هزار و 300 نمونه آزمایش دوپینگ گرفته اند که 36 نمونه آن مثبت بوده است.


نوروزی ادامه داد: از میان 36 نمونه آزمایش مثبت دوپینگ،‌ چهار نمونه متعلق به مربیان و سرپرستان تیم ها و 32 نمونه برای ورزش کاران بوده است و بیشترین آمار به رشته های دوومیدانی،‌ دوچرخه سواری و بسکتبال مرتبط است.


رئیس فدراسیون پزشکی ورزش ی گفت: در دوره دی ماه سال گذشته تاکنون 410 نمونه آزمایش دوپینگ از رشته ورزش ی فوتبال گرفته شده است.
نوروزی با قدردانی از حمایت های وزارت ورزش و جوانان از این فدراسیون گفت: فدراسیون پزشکی ورزش ی ارتباط نزدیکی با همه فدراسیون ها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha