کد خبر: دکتر-لاریجانی-در-پاسخ-به-اخطار-ابطحی؛-ل
۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۲۷

رئیس مجلس با اشاره به روند بررسی و تعیین تکلیف طرح استیضاح وزیر راه در مجلس گفت: لابی گری در جریان استیضاح وزیر راه در مجلس وجود نداشته است.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از  خانه ملت، محمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در اخطار قانون اساسی گفت: براساس ماده 223 آئین نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذی ربط ارجاع کند و کمیسیون مکلف است،حداکثر ظرف یک هفته با دعوت از استیضاح کنندگان و وزیر مربوطه موارد اجرا را بررسی کند.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس ازمدت مذکور درصورتی که حداقل 10 نفر منصرف نشده اند،استیضاح در اولین جلسه علنی مطرح می شود، آقای رئیس چه وقت استیضاح امضا شده است؟ چند ماه طول کشیده، به صراحت بفرمایید، آقای رئیس آیا این خلاف ماده 223 هست یا خیر؟ چون استیضاح بعد از سانحه قطار سمنان مطرح شد و اگر با آئین نامه عمل می کردیم در آن زمان فرصت بیشتری بود،برای پرداختن به موضوع تا حالا که برنامه ششم آمد که بعد گفتید در برنامه ششم نمی توانیم و زمان گرفته شد.

وی ادامه داد:بنده معتقدم باتوجه به سوگندی که نمایندگان و هم هیات رئیسه خورده اند؛این مسائل را جهت شفاف سازی افکار عمومی پاسخ دهید چون استیضاح های بعدی هم به همین شکل مطرح می شود و ما در این رابطه تاکنون چیزی به نام لابی گری در هیات رئیسه نداشته ایم و حتی در زمینه استیضاح وزیر علوم هم، همین مشکل به وجود آمده است.

کمیسیون عمران به دلیل بررسی بودجه در مجلس امکان تشکیل جلسه را نداشت

دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: البته شما زود قضاوت کردید،چیزی به نام لابی گری همان طور که گفتید وجود ندارد، استیضاح که مطرح شد همراه شد با بحث برنامه و بودجه که خودتان در جریان بودید که 6هفته صبح تا شب ما در خدمتتان بودیم و کمیسیون نمی توانست جلساتی را برگزار کند.

وی ادامه داد:ما موضوع را به کمیسیون ارجاع دادیم؛اما کمیسیون امکان تشکیل جلسه را نداشت؛بعداز اینکه بحث برنامه و بودجه تمام شد بحث را مطرح کردند و فرستادند و ما در اولین جلسه هم اعلام کردیم؛هیچ تخلفی صورت نگرفته است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha