کد خبر: دفاع-از-نخستین-پروپوزال-دانشجويي-با-مو
۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۸

رئيس مركز پزشكى حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اين كه نخستين پروپوزال در حوزه روانشناسي با محوريت حادثه منا در دانشگاه شهيد بهشتى ارائه شد، گفت: اين پروپوزال با عنوان «بررسي اثربخشي مكانيزم‌هاى تغيير مواجه درمانى روايتى بر شدت علائم استرس پس از سانحه (ptsd)» ارائه و دفاع شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دكتر سيدعلى مرعشى با بيان اين كه درمان اصلى(ptsd) بعد از حادثه‌هايى همچون منا در فاصله زمانى كوتاه و حداكثر تا سه ماه صورت مى‌گيرد، افزود: روش هاى درمانى ديگري همچون «مواجه درمانى روايتى » وجود دارد كه در این زمینه پروپوزالى با محوريت حادثه منا توسط يكى از دانشجويان كارشناسي ارشد گروه روانشناسي بالينى دانشگاه شهيد بهشتى ارائه شد.

وى اظهار کرد: اين پايان‌نامه به بررسي اختلال فشار روانی پس آسیب روى حادثه‌ديدگان فاجعه منا پرداخته و مقرر شده است ادامه اين كار با ارائه پروپوزال‌هاى ديگر در ساير استان‌ها و در مورد ساير متاثران حادثه منا از جمله كادر درمانى و اجرايى و خانواده حجاجي كه در ايران بودند، انجام شود .

رئيس مركز پزشكى حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر خاطرنشان كرد: همچنين مى‌توان از نتيجه چنين پروپوزال‌هايى به عنوان سند براى ادعاهاى حقوقى براى بازماندگان شهداى منا بهره برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha