کد خبر: در-کشور-80-میلیون-نفری-ایران-بیش-از-50-درصد-ا
۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

وزیر بهداشت با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، از انقلاب به عنوان موهبت الهی یاد کرد و گفت: برخی افراد قدر این موهبت الهی که به عنوان میراث به آنها رسیده را نمی دانند و خطبا و هنرمندان به زبانی برای جوانان صحبت کنند که جذب کننده باشد نه ترد کننده. همه باید قدرشناس موقعیتی را که داریم باشیم زیرا از بیگانگان نجات یافتیم، مستقل شدیم و اتکاء مسئولان بجای قدرت های بین المللی، به قدرت مردم است.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در آیین افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی برکت امام خمینی(ره) میانه، اظهار داشت: در آغازین روزهای انقلاب جوانی بودم که حدود 23 سال سن داشتم و تلاش کردیم در این مدت نزدیک به چهار دهه بعد از انقلاب مسیر را رها نکنیم و امیدواریم که جوانان نیز در فضای غبارآلود کشور، اظهارات افراد مختلف و تفرقه انگیز در داخل و خارج از کشور را باور نکنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت در حد توان به وعده هایی که داده، عمل کرده است، افزود: گاهی ممکن است حتی در زندگی شخصی افراد نیز مشکلاتی وجود داشته باشد و در مسئولیت ها هم ممکن است موانعی مانند بودجه، اختیارات و قانون وجود داشته باشد اما مهم، خدمت کردن به مردم است.

دکتر هاشمی از افتتاح بیمارستان برکت امام خمینی(ره) میانه به عنوان یکی از آرزوهای خود یاد کرد و گفت: از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکر می کنم که کمک کردند تا بازسازی این بیمارستان تسریع شود و اگر کمک آنها نبود دولت با توجه به مشکلات اقتصادی مانند کاهش تولید و قیمت نفت شاید نمی توانست این بیمارستان را به سرعت آماده بهره برداری کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به میانه بدهکار هستم زیرا این شهر به اندازه یک استان، شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هر کاری که از دستمان بر بیایدکوتاهی نخواهیم کرد و البته اگر در این شهر، بیمارستان 250 تختخوابی وجود داشت بهتر بود اما در کشور 80 میلیون نفری ایران بیش از 50 درصد از بیمارستانها سن بیشتر از 50 سال دارند و 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور کمبود داریم  و در تهران پس انقلاب اسلامی، شاهد ساخت یک بیمارستان دولتی نبودیم، همه نیازها را نمی توان به یکباره برطرف کرد.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت وجود فضای آرام، امیدبخش، وحدت و همدلی در کشور، یادآور شد: مردم و جوانان به رفتار و گفتار مسئولان نگاه می کنند اما مشکلات به تدریج برطرف می شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست نماینده میانه گفت: اگر چه دستگاه MRI برای شهرهای بیش از 450 هزار نفر نصب می شود اما تلاش می کنیم MRI   مورد نیاز شهرستان میانه تامین شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی بپذیرد همه نیازهای آموزش پزشکی میانه را حل کند، بهتر از راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت است زیرا راه اندازی آن ممکن است چندین سال طول بکشد و در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی آموزش رشته های پزشکی در میانه را بپذیرد، اولویت با آنها است و ما هم کمک می کنیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه نیروی انسانی در حوزه پزشکی مهم تر از ساختمان، بیمارستان و تجهیزات پزشکی است، گفت: در سال 92 که به میانه آمدم فقط 4 متخصص داخلی وجود داشت اما در حال حاضر 37 متخصص در این شهر فعالیت دارند و حتی این شهر از نعمت جراح مغز و اعصاب که سالانه 60 نفر در کشور در این رشته تربیت می شود، بهره مند است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید قدر داشته هایمان را بدانیم و توجه داشته باشیم که در چه شرایطی بوده ایم و امروز شرایط ما چطور است و اگر قدر داشته هایمان را بدانیم حتما خدا در آن برکت قرار خواهد داد و برای آنچه داریم تشکر کنیم و برای آنچه نداریم باید تلاش بیشتری کنیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که زمانی که برای افتتاح یک بیمارستان به یکی از نقاط کشور می رویم، از ساخت بیمارستان دوم یا کمبودهای دیگر را مطرح می کنند درست است که ایران کشور قدرتمندی است اما از نظر اقتصادی توان دولت محدود است همسایه ما سوییس نیست بلکه افغانستان است بنابراین باید مطالبات را به اندازه داشته هایمان مطرح کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: توقع و انتظارات باید متناسب با داشته های کشور باشد و انتظار داریم همان طور که نام میانه به معنی اعتدال است، در کشور نیز اعتدال و میانه روی و پر هیز ار تندروی وجود داشته باشد زیرا که این راه، مسیر امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha