معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه پیوست علمی هلال احمر و دانشگاه، بشردوستی، کرامت انسانی  و صلح طلبی  است، تصریح کرد: هر دو نهاد به دنبال مسوولیت اجتماعی خود هستند، البته به دور از غرض  و گرایش های سیاسی و قومی میان همه آحاد بشریت هستند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکترسیدحمید جمال الدینی در همایش صلح، علم  و دین که به همت معاونت آموزشی هلال احمر و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به قرابت ها و نزدیکی هلال احمر و دانشگاه، افزود: جمعیت هلال احمر و دانشگاه صنعتی شریف مدیون سرمایه اجتماعی و برخاسته از اعتماد و اطمینان مردم  هستند.
وی با تاکید بر اینکه پیوست علمی هلال احمر و دانشگاه، بشردوستی، کرامت انسانی  و صلح طلبی  است، تصریح کرد: هر دو نهاد به دنبال مسوولیت اجتماعی خود هستند، البته به دور از غرض  و گرایش های سیاسی و قومی میان همه آحاد بشریت هستند.

اگر پیوست اخلاق از علم حذف شود نیازهای بشریت تامین نمی شود

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اگر پیوست اخلاق از علم حذف شود نیازهای بشریت تامین نمی شود، تاکید کرد: در این شرایط گسترش آسیب های اجتماعی هر روز در جوامع بشری نمود بیشتری پیدا می کند و فاصلهبیشتری میان علم موجود در جهان و نیازهای واقعی بشریت ایجاد می شود.

به گفته وی، هدف جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ کمک به تسکین آلام بشری و ارزش های انسانی است، بر این اساس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ  می تواند مرجع مناسب و تسهیل گر مناسبی برای مدلی به منظور انتخاب افرادی که  جایزه صلح نوبل دریافت می کنند؛ باشد.

خدشه دار شدن عنوان دانشگاه ها در صورت عدم انجام مسوولیت اجتماعی در قبال جامعه

دکتر جمال الدینی با تاکید بر اینکه در صورت عدم انجام مسوولیت اجتماعی دانشگاه ها در قبال جامعه ،عنوانشان دچار خدشه می شود، یاداور شد: باید این موضوعات در عمل علم برای افراد جامعه ملموس باشد در غیر این صورت حمایت های مردمی از دست می رود.

وی درباره نقش تسهیل گر هلال احمر در راستای توسعه و ارتقا مسئولیت های اجتماعی دیگر ارگان ها، خاطرنشان کرد: در مدل خرد محوری هلال احمر مفاهیمی چون معرفت، خانواده، بینش، تدبیر و منطق جایگاه رفیعی دارد.

هلال احمر پیام صلح طلبی ادیان را به گوش جهانیان برساند

در ادامه این همایش دکترمهدی گلشنی؛ استان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف گفت: علم در خلا انسانیت مفهوم مطلوبی ندارد  و علم در ابتدا برای فهم طبیعت شکل گرفت و ادیان ابراهیمی نیز بر فهم  و تفکر بر طبیعت که  همان صلح است تاکید دارند ولی بعد از گذر زمان  به راهکاری برای سیطره بر جوامع و طبیعت تبدیل شد.

وی ادامه داد: در این شرایط بسیاری از اندیشمندان جهانی به وضعیت پیش آمده هشدار دادند و اعلام خطر کردند که علم در مسیر صحیح به پیش نمی رود.

دکتر گلشنی با بیان اینکه  گروهی به نام اسلام، آدم کشی را در جهان به راه انداختند، افزود: راهکار برون رفت از این کارزار روشنگری در میان  سیاستمداران است و در نتیجه  آگاه شدن این افراد،  توده مردم نیز به واقعیت پی می برند که پایه همه ادیان بر صلح و نوع دوستی بنا شده است.

همه ادیان الهی بر حفظ کرامت انسانی است تاکید دارند

استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه همه ادیان الهی بر حفظ کرامت انسانی است تاکید دارند، تصریح کرد:  اسلام نیز تاکید ویژه ای بر حفظ کرامت همه انسان ها دارد.

وی به اهداف و ظرفیت جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ  اشاره و بیان کرد:ین نهاد در روشنگری ماهیت ادیان که همانا صلح طلبی است بسیار توانمند و دارای ظرفیت هستند.

لازم به ذکر است نخستین همایش صلح، علم و دین 24 و 25 آذر ماه( به مدت 2 روز) با حضور کارشناسان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha