وزیر بهداشت خواستار کمک و توجه ویژه معاون رییس جمهور کوبا به اجرایی شدن توافقات شد و طرف کوبایی نیز متعهد شد تعهدات قبلی با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
به گزارش خبرگزاري سلامت مشاور وزیر و مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت با اشاره به دیدار وزیر بهداشت کشورمان با آقای کاپری ساز معاون رییس جمهور کوبا و همچنین وزیر اقتصاد کوبا در هاوانا، گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله پیشرفت مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته در کمیسیون مشترک ایران و کوبا بررسی شد.
دکتر محسن اسدی لاری در گفتگو با خبرنگار وبدا، اظهار داشت: طرف کوبایی و وزیر بهداشت کشورمان نسبت به پیشرفت مذاکرات و تفاهم های انجام شده ابراز رضایت کردند البته دکتر هاشمی در مورد برخی مشکلات در راه توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های بیوتکنولوژی، انرژی و سایر حوزه های مورد علاقه طرفین، خواستار کمک و توجه ویژه معاون رییس جمهور کوبا شد.
وی تصریح کرد: دکتر هاشمی در این دیدار ابراز تمایل کرد که تمام خواسته های مورد انتظار ایران و کوبا در کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور که وزیر بهداشت کشورمان رییس ایرانی این کمیسیون است، برآورده شود.
دکتر اسدی لاری گفت: معاون رییس جمهور کوبا بر پرداخت بدهی های کوبا به ایران و انجام تعهدات این کشور نسبت به ایران، تاکید داشت و به طرف ایرانی تعهد داد که کوبا متعهد به انجام تعهدات قبلی است وی همچنین در زمینه مکاتبه روسای جمهور دو کشور نکاتی را مطرح کرد.
وی یادآور شد: بخشی از این دیدار مربوط به مشکلات منطقه در وضعیت کنونی شروع به کار رییس جمهور جدید آمریکا بود و دو طرف تاکید داشتند که باید در این زمینه صبر و تدبیر کرد البته دکتر هاشمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت که آمد و شدهای آمریکا، تاثیر و تفاوتی در سیاست های این کشور در مقابل کشورهای انقلابی پیشرو و جوامع مستقل دنیا نخواهد داشت.
مشاور وزیر و مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: این ملاقات در فضای دوستانه و صمیمی برگزار شد و با توجه به اراده سیاسی دو کشور و علاقه روسای جمهور دو کشور، مقرر شد در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و کوبا، تصمیماتی برای پیشرفت بیشتر توافقات دو کشور اتخاذ شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha