کد خبر: در-دولت-یازدهم-در-استان-خراسان-جنوبی-حد
۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۷

وزیر بهداشت گفت: اورژانس و بخش دیالیز بیمارستان شهدای قائن، یکی از زیباترین اورژانس های کشور است و ساخت این بخش ها، نشان می دهد که اگر بخواهیم، می توانیم اقدامات بسیار خوبی را انجام دهیم اما با هزینه هایی کمتر از نقاط دیگر و با روحیه ای جهادی در مدت زمان کمتر از سه ماه، این بخش های ایجاد شده است.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی عصر امروز در حاشیه افتتاح طرح توسعه اورژانس و دیالیز بیمارستان شهدای قائن، ساخت این بخش ها در بیمارستان شهدای قائن را مصداق کار جهادی عنوان کرد و افزود: خدا را شاکرم که دولت توانسته در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی، خدمات ارزنده ای در حوزه سلامت به مردم ارائه دهد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار زیادی در استان خراسان جنوبی انجام شد و این پروژه، بیستمین طرحی است که در این سطح در استان خراسان جنوبی افتتاح می شود زیرا در کنار خدمات ارائه شده، حداقل 5 بیمارستان در این استان به بهره برداری رسید.


دکتر هاشمی با بیان اینکه شهرستان قائن نیاز به بیمارستان دیگری دارد، افزود: پیشنهاد ساخت بیمارستان جدید در قائن از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مطرح می شود و امیدواریم که با تلاش نماینده این شهرستان در مجلس، سازمان برنامه و بودجه نیز بتواند بودجه سنواتی برای آن در نظر بگیرد.
وزیر بهداشت با اشاره به سفرهای متعدد خود به شهرستان قائن، گفت: قبل و بعد از انقلاب اسلامی سفرهای زیادی به قائن داشتم و خدمات ارائه شده به مردم قابل مقایسه با گذشته نیست و این شهر، گسترش قابل توجهی یافته در حالیکه در دوران پیش از انقلاب، قائن کوچک بود اما خدمات گسترش یافته که البته حق مردم است و باید بیشتر از این نیز تلاش شود.


دکتر هاشمی یادآور شد: خوشبختانه در قائن، دانشکده پرستاری راه اندازی شده و موافقت خودم را با توسعه آموزش عالی و تاسیس دانشکده جدید پیراپزشکی را اعلام کردم و نه تنها در قائن، بلکه شهرستان های دیگر مانند فردوس و نهبندان استعداد توسعه آموزش عالی را دارند زیرا آموزش، حق مردم است.
وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان خراسان جنوبی و افتتاح پروژه های مهم درمانی این استان، اظهار داشت: امروز بیمارستان رازی و همچنین مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی پیشرفته ای که توسط خیرین سلامت ساخته شده بود را افتتاح کردیم.


دکتر هاشمی ادامه داد: شش ماه پیش به قائن سفر کردم و طرح توسعه اورژانس نیمه کاره بود اما در عرض سه ماه شاهد بهره برداری آن هستیم که باور کردنی نیست و این کار، عاشقانه، مخلصانه و مومنانه بوده است.
وزیر بهداشت از خبرنگارانی که مطالبات را متناسب با داشته های دولت بیان می کنند، تشکر کرد و گفت: از رسانه هایی که خدمات انجام شده نظام جمهوری اسلامی را به مردم معرفی می کنند، سپاسگزاری می کنم.
دکتر هاشمی تاکید کرد: مردم به امید، آرامش و نشاط نیاز دارند و هر کسی بذر امید را در دل آنها بپاشد، در مسیر انقلاب اسلامی و خدمت به خلق خدا گام برداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha