کد خبر: در-دولت-یازدهم-جوان-هراسی-مفهومی-ندارد
۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵

وزیر ورزش و جوانان گفت: دستاوردهای دولت یازدهم توانسته است وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد و اگر وضعیت اقتصادی بهبود یابد وضعیت جوانان نیز بهتر می شود.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر گودرزی در نشست منتخبین سمن های جوانان که صبح امروز در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت گفت: اتفاقات زیادی در دولت یازدهم افتاد که خوشبختانه توانسته فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. اتفاقاتی که در جهت افزایش آزادی بیان و نشاط اجتماعی است.
وی با اشاره به رویداد برجام به عنوان یک دستاورد مهم دولت یازدهم گفت: برجام مهمترین دستاورد دولت یازدهم است که اگر این اتفاق نمی افتاد و تحریم ها ادامه پیدا می کرد می توان تصور کرد الان در چه وضعیت اقتصادی به سر می بردیم پس علی رغم صحبت هایی که گاها شنیده می شود من این دستاورد دولت را به عنوان بزرگترین دستاورد می دانم چرا که توانست زنجیر را از دست و پای ملت باز کند و چهره جدیدی از ایران را به جهانیان معرفی کند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: از دیگر دستاوردهای دولت می توان به تثبیت شرایط اقتصادی و کاهش نرخ تورم اشاره کرد که ما اکنون توانستیم تورم را تک رقمی کنیم. البته قبول دارم که رکود است اما رسیدن به تثبیت اقتصادی با کاهش بهای نفت که در سال های اخیر شاهد آن بودیم دستاورد کمی نیست.
او همچنین به افزایش آزادی بیان در رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت یازدهم آزادی بیان در رسانه ها افزایش یافته است و اکنون می بینیم که رسانه ها با خط قرمزهای کمتری روبرو هستند.
دکتر گودرزی با بیان اینکه همه این دستاوردها در جهت بهبود شرایط اقتصادی جامعه خواهد بود افزود: اگر وضعیت اقتصادی جامعه بهبود یابد یقینا وضعیت جوانان نیز بهبود خواهد یافت. از طرفی دولت برای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان نیز به توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان پرداخته است که اکنون این سازمان ها به صورت کمی در حال توسعه هستند و مرحله بعد کیفی سازی آنهاست.
وی با تاکید بر افزایش مشارکت اجتماعی در جامعه به عنوان عامل افزایش نشاط اجتماعی اظهار داشت: باید توجه داشت که موضوع جوانان یک موضع ملی و فرادستگاهی است. وزارت ورزش و جوانان نمی تواند به تنهایی برای جوانان مسکن و یا اشتغال ایجاد کند بلکه این امور با همکاری تمامی دستگاه ها محقق خواهد شد.
دکترگودرزی تلاش جدی وزارت ورزش و جوانان را در راستای ایجاد هماهنگی و جلب همکاری دستگاه ها دانست و افزود: معاونت ساماندهی امور جوانان با برگزاری منظم جلسات ستاد ساماندهی که دستگاه های مختلف در آن عضویت دارند تا حدودی توانسته است سایر دستگاه ها را دغدغه مند حوزه جوانان کند اما هنوز هم متاسفانه این موضوع در اولویت دستگاه ها قرار ندارد.
وزیر ورزش و جوانان در واکنش به گفته یکی از حاضرین مبنی بر عدم نشاط اجتماعی گفت: امید و نشاط اجتماعی در حد قابل قبولی افزایش یافته است و از دیدگاه من وضعیت رو به بهبود است.
دکتر گودرزی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: گاها در گذشته به دلیل مسائلی ،جوان هراسی وجود داشته است که این موجب کاهش تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان شد اما در دولت یازدهم جوان هراسی مفهومی ندارد و افزایش تعداد بالای سازمان های مردم نهاد جوانان شاهد این موضوع است و دولت همچنین به دنبال تغییر این نگرش است البته این امر فرایند زمان بری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha