کد خبر: در-ارتباط-با-فوت-مرحوم-لرستانی-شکایتی-ب
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷

رییس هیئت بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در ارتباط با فوت مرحوم لرستانی شکایتی در سازمان نظام پزشکی مطرح نشده است، گفت: پیکر مرحوم لرستانی در پزشکی قانونی بررسی شده ولی علت فوت هنوز مشخص نیست.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با آخرین جزئیات فوت مرحوم لرستانی اظهارداشت: پیکر مرحوم لرستانی در پزشکی قانونی بررسی شده ولی علت فوت مشخص نشده است.

وی افزود: در دادگستری شکایتی در این زمینه مطرح شده ولی در نظام پزشکی شکایتی واصل نشده است.

رئیس جامعه متخصصان داخلی  در ادامه در ارتباط با علائم سکته قلبی گفت:سکته قلبی جز بیماری‌هایی است که در برخی به صورت ناگهانی و بدون هیچ نشانه‌ای بروز می‌کند. تنگی عروق قلب، علت اصلی سکته قلبی شناخته شده است به عبارتی در این شرایط  خون به عضله قلب نرسیده و قلب دچار کم خونی شده و سکته قلبی رخ می دهد.

خسرونیا، گفت: چربی بالا، قند خون و فشار خون بالا از فاکتورهای اصلی و خطر این عارضه شناخته شده اند. همچنین افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند و دارای افزایش وزن و قند خون بالا هستند، بیشتر از سایرین به سکته قلبی مبتلا می شوند.

وی اضافه کرد: سکته قلبی می‌تواند با یک درد در ناحیه قفسه سینه یا ناحیه‌ای در شکم آشکار شود. علاوه بر آن تنگی نفس به همراه سکسکه شدید می‌تواند یکی دیگر از عوامل  بروز سکته قلبی باشد.

رییس هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی نیز گفت: روند پرونده مرحوم کیارستمی در حال گذراندن سیر طبیعی است و به دلیل اعتراض مجدد وکیل خانواده کیارستمی به دو نفر دیگر پرونده جهت سیر مجدد و بررسی به تعویق افتاد البته حکمی که ما در ارتباط موضوع اول و قصور در نظر گرفته بودیم بسیار سنگین‌تر از حکم دادگستری بود ولی به هر حال اعتراض خانواده وی سبب شد این حکم  هنوز اجرا نشده باشد.

کدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha