کد خبر: درمان-کامل-و-مطلوب-بیماران-در-کشور،-تحق
۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت به معنای عدم نیاز برای اعزام بیماران به خارج از کشور و طی پروسه درمانی در داخل می‌باشد.

 

محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: عملکرد وزارت بهداشت و درمان در اقتصاد مقاومتی قابل قبول است.
قربانی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» افزود: در بخش بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی را می‌توان با جلوگیری از هزینه‌های اضافی و ارزی، بها دادن به تولید علم، جلوگیری از واردات دارو و تجهیزات پزشکی، توجه به نیروهای داخل و عدم توجه به خارج از کشور عملیاتی کرد.
وی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم همانطور که سلامت مورد توجه است، مواد غذایی و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت نیز باید متولی و ساز و کار مشخص داشته باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت:  نمی‌توان به سلامت اهمیت داد، در حالی که به غذای سالم توجه نداشت، چرا که مکمل یکدیگر هستند. شورای عالی سلامت می‌تواند نظارت و پیگیری کند و به محصولات داخل اعتماد کنند، چون می‌تواند ذائقه های مردم را حفظ کنند.
قربانی تصریح کرد: ما اگر نتوانیم در حوزه سلامت مواد غذایی، نظارت داشته باشیم، قطعا مردم به محصولات خارجی گرایش پیدا کرده و در نتیجه ذائقه مردم تغییر خواهد کرد که باعث عدم توجه به اقتصاد مقاومتی می‌شود.

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha