کد خبر: درمان-ناباروری،-خدمتی-بدون-جایگزین-اس
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

مشاور وزیر بهداشت در امور اقتصاد سلامت با بیان این که درمان ناباروری خدمتی بدون جایگزین است، تصریح کرد: لازم است برای سواد سلامتی مردم تلاش شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر حمیدرضا صفی خانی مشاور در امور اقتصاد سلامت وزارت بهداشت، ناباروری را موضوعی چند بعدی عنوان و تصریح کرد: جاودانگی از دغدغه های بشر است. اگر بخواهیم از بعد اجتماعی به این موضوع نگاه کنیم، سرمایه انسانی بزرگترین دارایی هر کشور  و محور توسعه است.

صفی خانی اذعان داشت: زمانی که توسعه ناموزون در جامعه اتفاق بیفتد، سلامت بیشترین آسیب را متحمل می شود. بنابراین، سیاست های کلان تعیین کننده شاخص های سلامت جوامع است.

وی با تاکید بر این که تکنولوژی های نوین سلامت هزینه بر است، متذکر شد: در نظام سلامت گارانتی وجود ندارد و حاذق ترین پزشکان نمی توانند اطمینان کامل از نتیجه کار خود داشته باشند.

مشاور وزیر بهداشت در نشست خبری " کمپین خانواده، تولیدمثل و فرزندپروری"، درمان ناباروری را خدمتی بدون جایگزین معرفی و عنوان کرد: دولت به عنوان نهادی حاکمیتی موظف است امکان برخورداری تمام مردم از خدمات و کالاهای سلامت، دانش و امکانات آن را فراهم نماید.

صفی خانی تاکید کرد: لازم است برای سواد سلامتی مردم اقدام شود تا مطلع شوند چه کالا و خدماتی برای آنها سودمندتر است.

وی با تاکید بر این که سیاست های جمعیتی باید هدفمند باشند، افزود: در درمان ناباروری باید از ابتدا مشخص شود بهره مندی مردم از خدمات به چه شکل است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کمپین یک تلاش هدفمند است که برای تحقق آن باید تلاش شود.

کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha