کد خبر: درمان-دقیق-بیماری‌ها-با-کاشت-ویروس-و-د
۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، در قالب این روش که در دانشگاه رایس ابداع شده از ترکیبی از کاشت ویروس، استفاده از نانوذرات مغناطیسی و روش دستکاری ژنتیک CRISPR-Cas9 بهره گرفته می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند این روش درمانی نوظهور بسیار فراگیر است و می‌توان از آن برای مقابله با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از ایدز گرفته تا دیابت بهره گرفت. استفاده از روش دستکاری ژنتیکی CRISPR-Cas9 به دانشمندان امکان می‌دهد تا دی ان ای افراد را به طور دقیق ویرایش کرده و تغییر دهند و ضمن حذف ژن‌های مخرب و خطرناک به جای آنها از ژن‌های مفید استفاده کنند.

در قالب این روش ابتدا یک ویروس دستکاری شده به محل دقیق بیماری تزریق می‌شود و دی‌ان‌ای‌های این بخش نیز بر اساس نیاز مورد دستکاری قرار می‌گیرند. امکان دستکاری در اینجا بیش از 38 هزار نوع مختلف است که هشت برابر بیشتر از روش‌های قبلی دستکاری ژنتیکی است.

سپس برای جلوگیری از بروز و ظهور عفونت از یک پروتئین ایمنی‌ساز موسوم به سی 3 استفاده می‌شود و نانوذرات مغناطیسی نیز برای هدایت و انتقال صحیح تمامی مواد مورد استفاده به محل بیماری به کار می‌روند.

در حال حاضر این روش درمانی به طور آزمایشی بر روی برخی حیوانات به کار گرفته شده و در صورت تکمیل آن می‌توان به درمان هدفمند و دقیق نقطه وقوع عفونت پرداخت. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha