کد خبر: درمان‌های-دندان-پزشکی-لوکس-نیست
۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۴

متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: امروزه تنگناهای اقتصادی یکی از مسائل و چالش‌های بزرگ درمان به شمار می‌رود و امری غیرقابل کتمان است.

 

دکتر وقارالدین اخوان زنجانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بهترین راه برای حل این مشکل و معضل، مراجعه به موقع به دندانپزشک است. انجام معاینات دوره‌ای منظم از اهمیت بسزایی برخوردار است و ترویج مطلوب این فرهنگ در جامعه بزرگترین خدمت به مردم به شمار می‌رود.‌ 

وی ادامه داد: به طور حتم درمان‌های دندانپزشکی زمانی گران می‌شود که زمان مراجعه به تأخیر بیفتد، بنابراین عاقلانه ترین راه انجام معاینات و چکاپ‌های مستمر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان مراجعه به دندان پزشک، ضایعات بیشتری را برای سلامت دهان و دندان به دنبال دارد.

وی اذعان داشت: در این میان بیمه‌ها به شدت کمک کننده هستند؛ به طور حتم برای حل تنگناهای اقتصادی باید از بیمه ها کمک گرفته شود، یعنی باید تمهیداتی اندیشیده شود که بیمه‌ها تعهد بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

این دندانپزشک در پاسخ به چرایی لوکس تلقی کردن برخی خدمات دندانپزشکی توسط بیمه‌ها بیان داشت: لوکس بودن را خیلی منطقی و صحیح ارزیابی نمی‌کنم. زمانی که باید یک کار درمانی انجام شود امکان دارد گران باشد، در حالی که آن گرانی با لوکس بودن مترداف تلقی نمی‌شوند و هر درمانی مخارج خودش را دارد و بر آن اساس یک دستمزدی توسط اطبا دریافت می‌شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha