کد خبر: درمان،امر-پرهزینه‌ای-است
۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

مسؤلین دخیل در امر تعرفه‌گذاری به این مهم توجه داشته باشند که درمان، امر پرهزینه‌ای است و در بسیاری از کشورهای دنیا،نگاه به این مساله،نگاه دوم بعد از امنیت است.

 

دکتر بهزاد رحمانی رییس انجمن جراحان عمومی ایران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت بیان داشت: رقم فعلی تعرفه‌ها، ماحصل سال‌ها بی توجهی به افزایش سطح آن به طور معقول می‌باشد و همین بی‌مهری پدیده زیرمیزی را به دنبال داشت که مسائل متعاقب آن را همه به یاد دارند.


رحمانی با اشاره به این‌که در رابطه با تعرفه‌ها همواره صحبت‌های بسیاری در رسانه‌ها مطرح می‌شود، متذکر شد: متاسفانه اصلاح کتاب تعرفه‌ها که به منظور ایجاد عدالت دورن رشته‌ای صورت گرفت، به عنوان افزایش تعرفه‌های پزشکی در رسانه‌ها مطرح شد. این در حالی است که اصلاح کتاب تعرفه ارتباطی به مسائل مالی درمان نداشت.


وی افزود: بر اساس کتاب تعرفه کالیفرنیا، انجام یک جراحی ساده در چشم پزشکی معادل یک جراحی پانکراس در جراحی عمومی بود. اگر بنا باشد وزن‌کشی شود، جراحی پانکراس زحمت و ریسک بیشتری از جراحی ساده چشم دارد.


رحمانی با اشاره به این‌که گفته‌هایی مبنی بر افزایش تعرفه‌ها در سال جاری شنیده شده است، خاطرنشان ساخت: ارزش‌گذاری‌های غیرواقعی منجر به روابط مالی نامعیوب می‌شود.


وی تاکید کرد: لازم است مسؤلین دخیل در امر تعرفه‌گذاری به این مهم توجه داشته باشند که درمان، امر پرهزینه‌ای است و در بسیاری از کشورهای دنیا، نگاه به این مساله، نگاه دوم بعد از امنیت است.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha