کد خبر: دبیر-قرارگاه-محرومیت-زدایی-سپاهاجرای
۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ازاجرای بیش از 34 هزار پروژه محرومیت زدایی و مردم یاری توسط سپاه در نقاط محروم محروم کشور خبر دادو گفت:اقدامات محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق محروم کشور نیز با هدف خدمت رسانی و رفع مشکلات هموطنان، توسعه امنیت پایدار و کمک به دولت‌ها در راستای اثبات کارآمدی نظام اسلامی صورت می پذیرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  سپاه نیوز سردار سرتیپ دوم پاسدار سید ضیاءالدین حزنی مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امروز (30 آذر) در نشست خبری به تشریح اقدامات و فعالیت‌های سپاه در حوزه محرومیت زدایی پرداخت.

وی  مردمی بودن را عامل و رمز موفقیت سپاه در عرصه‌های مختلف توصیف و تصریح کرد: علاوه بر مأموریت دفاع و تأمین امنیت و ایفای نقش سپاه در صحنه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی، اقدامات محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق محروم کشور نیز با هدف خدمت رسانی و رفع مشکلات هموطنان، توسعه امنیت پایدار و کمک به دولت‌ها در راستای اثبات کارآمدی نظام اسلامی صورت می پذیرد.

سردار حزنی عام المنفعه، کوچک و زودبازده و فاقد پیچیدگی های فنی و تخصصی بودن را از ویژگیهای طرح های محرومیت زدایی سپاه عنوان واظهار کرد: این طرح ها به گونه‌ای است که قابل اجرا توسط ساکنان بومی منطقه بوده و عمدتاً در نقاط دورافتاده، محروم و مرزی کشور انجام می‌پذیرد.

وی افزود: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت به جای کمیت و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها همواره مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کمک به کاهش فقر و محرومیت، ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم، ایجاد رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم، ترمیم خرابیها و آبادانی مملکت و حل مشکلات مردم محروم و ستمدیده را از اهداف اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی عنوان و خاطر نشان کرد در اجرای این پروژه‌ها گروههای تخصصی و مؤسسات تابعه‌ی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، نیروی زمینی، دریایی و هوافضای سپاه، قرارگاههای عملیاتی و سپاههای استانی، گروههای جهادی، دانشجویی و طلاب در سراسر کشور و گروههای مردمی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه همکاری می‌کنند.

سردار حزنی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد محرومیت زدایی سپاه اعلام کرد:تاکنون بیش از 34 هزار پروژه‌ی محرومیت زدایی در اقصی نقاط کشور به انجام رسیده که شامل فعالیت در حوزه‌های عمرانی و غیر عمرانی می‌باشد.

وی ساخت مسجد، غسالخانه، مسکن مددجویی، خانه عالم، سرویس بهداشتی، گلزار شهدا، مدرسه، خانه بهداشت، کتابخانه، حمام، زمین بازی و مجموعه فرهنگی را از جمله فعالیت‌های محرومیت زدایی نامبرد و افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی و آبخیزداری، ساخت جاده و پل دسترسی روستایی، جایگاه دام، برق رسانی، استخر ماهی، ساخت موج شکن و کانال کشاورزی نیز از پروژه‌های عمرانی اجرا شده در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته می باشد.

سردار حزنی در ادامه با اشاره به پروژه‌های غیرعمرانی که توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انجام می پذیرد  نیز گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی در روستاهای فاقد خانه بهداشت، توزیع بسته آموزشی در مدارس، توزیع فرش سجاده‌ای در مساجد، توزیع بسته‌های فرهنگی، انواع البسه و پوشاک، تأمین جهیزیه، تحت پوشش قراردادن ایتام و افراد بی سرپرست و بدسرپرست، توزیع خوار و بار، برگزاری یادواره شهدا، راه اندازی کاروان‌های زیارتی مشهد مقدس و قم و کاروان‌های راهیان نور، برگزاری کلاسهای آموزشی فنی و حرفه‌ای، احکام و بهداشت خانواده، راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی و برگزاری همایش طوایف از جمله پروژه‌های غیرعمرانی اجرا شده در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته می باشد.

 وی  با بیان اینکه سپاه در حوزه  محرومیت زدایی  به دولت کمک می‌کند.اظهار کرد: در اکثر شهرهای بزرگ  حاشیه نشینی وجود دارد و امروز ما در رفع مشکلات حاشیه شهرها بویژه در مشهد و اهواز فعال هستیم.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در ادامه  اظهار کرد: بنا داریم با رفع مشکلات حوزه اشتغال، زیرساخت، سلامت و مسائل حوزه فرهنگی،  100 دهستان و بیش از 3 هزار روستا در نقاط محروم کشور را بعنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دهستان معرفی کنیم که از هر استان چند دهستان در این طرح قرار دارند.

وی اشتغال زایی و توانمندسازی با هدف رفع مشکلات مردم در مناطق محروم را از اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی عنوان و تصریح کرد: در این راستا انواع آموزش‌ها از قبیل "آشنایی با امور زراعی، باغی  و دامی"، "صنایع دستی و قالیبافی"، "بافندگی و خیاطی"، "پرورش ماهی و زنبورداری"، "رانندگی ماشین آلات کشاورزی و راه سازی" و سایر آموزشهای کاربردی صورت می‌پذیرد.

سردار حزنی در پایان با تأکید براینکه در رفع محرومیت همه باید تلاش کنند گفت: امروز می بایست هر فرد یا مقام مسئولی به سهم خود تا ریشه کن کردن محرومیت به ایفای نقش مؤثر در این حوزه بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha