صبح امروز در جریان بررسی بندهای سلامت برنامه ششم توسعه، پیشنهاد دکتر تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر لزوم انتقال شورای عالی بیمه و دبیرخانه آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس تصمیمات کارشناسی، مطرح شد.


به گزارش خبرگزاري سلامت پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان این پیشنهاد، رای گیری انجام شد اما در خلال رای گیری، علیرغم اعتراضات فراوان دکتر شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، رییس سابق کمیسیون بهداشت و عضو کنونی این کمیسیون، مبنی بر خراب بودن دستگاه رای گیری اش، به این اعتراض توجهی نشان داده نشد تا این پیشنهاد تنها با یک رای کمتر، تصویب نشود.


البته دکتر لاریجانی رییس مجلس لحظاتی بعد از رای گیری گفت: با بررسی هایی که انجام شد مشخص شده دستگاه اخذ رای دکتر شهریاری در زمان رای گیری انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، خراب بوده اما بازگشت به آن، بخاطر عبور از این پیشنهاد، امکان پذیر نیست.


دکتر نوبخت نماینده دولت در بررسی برنامه ششم توسعه نیز گفت: دولت در حال تهیه لایحه ای است تا سیستم سلامت تقویت شود و آن را به مجلس پیشنهاد دهد تا به صورت دائمی اجرا شود که یکی از جزییات آن، انتقال دبیرخانه و شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت به عنوان ابزار تولیتی است و در آن زمان نمایندگان می توانند نظرات خود را مطرح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha