کد خبر: دانش-آموزان-با-علوم-مرتبط-با-مغز-آشنا-می
۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷

در طرحی که ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به اجرا گذاشته ، دانش آموزان مدارس با علوم مرتبط با مغز و نحوه کارکرد دستگاه‌های نشانگر سیگنال عصبی آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دستگاه های نشانگر سیگنال‌های عصبی واسط انتقال پیام عصبی بین دو انسان است در واقع این دستگاه ها به منظور آموزش برخی مفاهیم علوم اعصاب شناختی نظیر ماهیت سیگنال های عصبی، پتانسیل عمل و نحوه انتقال سیگنال های عصبی به دانش آموزان ساخته شده است. این دستگاه ها به سفارش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در شرکت دانش بنیان "ایده باران طب پویا" طراحی و تولید شده است.

محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش، ضمن تقدیر از این حرکت رو به رشد در شرکت های دانش بنیان، هدف از تولید این نوع دستگاه ها را ، تجهیز آزمایشگاه های علوم شناختی در مدارس و آشنایی دانش آموزان با علوم مرتبط با مغز و افزایش آگاهی آنان دانست.

وی با بیان اینکه این دستگاه ها از تازه ترین تحقیقات و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان است عنوان کرد: امید است با ایجاد فضاهای علمی- تحقیقاتی و امکانات مناسب، بروز خلاقیت و استفاده بهتر ازمغز ، این شگفت ترین پدیده عالم هستی، برای آینده سازان این مرز و بوم فراهم شود. 

وی تجهیز مدارس و ارائه آموزش هایی در جهت شناخت مغز و علوم اعصاب شناختی و ترویج علوم شناختی در کشور را رسالت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی دانست و حمایت این ستاد از شرکت های دانش بنیان که در زمینه های مرتبط با این علوم فعالیت می کنند را ضروری و از اهداف ستاد اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha